با حضور وزیر صنعت و معدن بیان شد:
چنگیز هاشمی : این بانک‌ها و مؤسسات، سرمایه‌ها را در این استان جمع‌آوری و به تهران می‌فرستند اما در استان خود کمکی نمی‌کنند.
کد خبر: ۴۸۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳ 25 August 2017
ظهر امروز ، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و رفع موانع تولید استان ، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
بانک هایی که پول کهگیلویه و بویراحمد را جمع و به تهران می فرستند!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت : ۱۴۰ میلیارد تومان از اعتبارات اعلام شده ی سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی پرداخت نشد.
چنگیز هاشمی ، اظهارداشت: در سفر ریاست‌جمهوری به این استان مبلغی معادل ۱۴۰ میلیارد تومان یارانه تخصیصی به این استان وعده داده شد اما فقط در حد شعار ماند.
وی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت ایران نیز هیچ همکاری با بخش‌خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد ندارد، یادآور شد: بانک‌ها و مؤسسات خصوصی این استان نیز با بخش خصوصی برای رفع موانع تولید هیچگونه همکاری ندارند.
نائب رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: متاسفانه مؤسسات و بانک‌های خصوصی با سرمایه گذاران و بخش‌خصوصی همکاری خوبی ندارند و تاکنون نتوانسته‌اند مشکلات موانع تولید را برطرف کنند.
هاشمی با ادامه انتقادات و گلایه‌های خود از بانک‌ها و موسسات‌خصوصی با بخش‌خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد, تصریح کرد: این بانک‌ها و مؤسسات، سرمایه‌ها را در این استان جمع‌آوری و به تهران می‌فرستند اما در استان خود کمکی نمی‌کنند.
 
 از بانک هایی که پول کهگیلویه و بویراحمد را جمع و به تهران می فرستند! و تعبیر

وی گفت: خواستار راه اندازی کلنیک‌های تخصصی در حوزه مشورتی و راهکاری سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: باید به بانک‌های خصوصی فشار بیاوریم تا با سرمایه‌گذاران همکاری لازم را داشته و معنایی ندارد پول مردم جمع و مشارکتی برای رفع مشکلات همین مردم صورت نگیرد.
تعبیر "پای لنگ" وکیلی از توسعه استان
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید جاذبه سرمایه گذاری از بانک ها گرفته شود.
محمد علی وکیلی ، یکی دیگر از سخنرانان جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد بود که گفت : اقتصاد ما بانک محور است و در هر استانی گلایه از ارائه تسهیلات بانکی وجود دارد.
وکیلی با اشاره به اینکه باید بانک ها سرمایه گذاری را در سطح بازنشستگان تقلیل دهند بیان کرد: بانک اجازه دهند که پول از بانک ها خارج شود و دولت نیز کنترل لازم برای عدم ورود این اعتبارات به حوزه طلا و ارز را داشته باشد، این منابع در حوزه صنایع و تولید به کار گرفته می شود.
 
 از بانک هایی که پول کهگیلویه و بویراحمد را جمع و به تهران می فرستند! و تعبیر

وکیلی اظهار کرد: در استان ما یک پای توسعه لنگ می زند و لازم است تحلیلی از سرمایه گذاری در استان از ابتدای انقلاب تاکنون انجام شود و آسیب شناسی در این حوزه ضروری است که در چه جایی درست عمل کرده ایم و در چه جایی عملکرد مناسبی نداشته ایم.
وی با اشاره به اهمیت برنامه آمایش سرزمین گفت: طرح هایی در استان اجرایی شده است که امروز مباحثی چون بازار کار، دسترسی و اینگونه مباحث برای آنها مطرح می شود و این نشان از عدم توجه به آمایش سرزمین در برخی طرح ها است.
اعلام چاپ برنامه جامع دولت ، توسط شریعتمداری
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رتبه ۱۲۰ در حوزه فضای کسب و کار در بین ۱۸۰ کشور جایگاه مناسبی برای کشور نیست.
محمد شریعتمداری هم در این نشست افزود: اصلاح کسب و کار در دستور کار قرار گرفته و جایگاه کشور روبه بهبود است و این رتبه از ۱۵۰ به۱۲۰ رسیده است.
شریعتمداری با اشاره به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این جلسه ارتباط مستقیم با بخش غیر دولتی فعال در استان برقرار و مشکلات نیز بیان شد.
وی با تاکید بر برنامه ریزی دولت برای پیشبرد اهداف عنوان کرد: دولت با برنامه از پیش اعلام شده کارش را آغاز کرده و این برنامه جامع چاپ شده است.
وزیر صنعت و معدن و تجارت اظهار کرد: در حوزه اجرای سیاست داخلی تاکید بر تحقق حقوق شهروندی است که این حوزه نیز نقش بسزایی در فعالیت های اقتصادی دارد.
وی افزود: ‌ایجاد نشاط در جامعه و تقویت اعتماد عمومی از طریق عمل به وعده ها از جمله سیاست های داخلی مورد نظر است.
شریعتمداری گفت: همچنین صیانت از دستاوردهای سیاست خارجی و تحقق تنش زدایی به رشد و توسعه اقتصادی کمک می کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: فعالیت و تلاش برای توسعه و توانمند سازی مناطق کمتر توسعه یافته نیز نقش مهمی در فعالیت های اقتصادی دارد.
شریعتمداری تامین مالی، تولید و اشتغال را موثر در رشد و توسعه دانست و گفت: اصلاح نظام بانکی در دستور کار دولت است.
وزیر صنعت، معدن تجارت خاطر نشان کرد: اتصال به زنجبره ارزش جهانی، همکاری بیشتردولت و بخش خصوصی، تاکید بر فعالیت ها بر حسب و روال قانونی و ایجاد صنایع با توجه به مسائل زیست محیطی از جمله هدف گذاری های توسعه صنعت است.
وی خاطر نشان کرد: باید سطح توان تولید را ارتقاء بدهیم و صنایع کوچک و متوسط نیز باید به این سمت بروند و همچنین توجه به صنایع روستایی مورد تاکید است.
شریعتمداری گفت: در زمینه واگذاری ها نیز، حمایت از افراد واجد شرایط و توانمند انجام می شود.
وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به برخی مباحث در خصوص ارائه تسهیلات بانکی اظهار کرد: بانک مرکزی باید بررسی لازم نسبت به حوزه تخصیص تسهیلات توسط بانک های خصوصی و دلیل پایین بودن این تخصیص را انجام ‌دهد.

گزارش تصویری از حضور شریعتمداری در یاسوج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار