حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با اشاره به اینکه قالیباف یک مدیر توانمند، مقتدر و پرکار محسوب می‌شود، گفت: رموز موفقیت قالیباف این است که دردهای جامعه را حس کرده است.
کد خبر: ۴۸۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴ 25 August 2017
 حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در آیین تجلیل از خدمات فرهنگی و هنری محمدباقر قالیباف که عصر امروز با حضور هنرمندان، اساتید حوزه و دانشگاه که به همت خانه هنرمندان ایران در تالار ایوان شمس برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا به نوبه خودم از تلاش‌های یکی از مدیران موفق جامعه تشکر می‌کنم.

وی با ذکر یاد و نام امام و شهدا، یاد و خاطره برادر شهید قالیباف را نیز گرامی داشت و از حاضرین خواست برای وی فاتحه‌ای بفرستند. 

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی ادامه داد: در جمع دوستان حاضر من یکی از آشنایان به وضعیت آقای قالیباف بوده که از آن جمله می‌توان به منزلشان در طرقبه و زندگی پدر و مادر گرامی‌شان اشاره کرد.

وی گفت: آقای قالیباف در جوانی و در هفده هجده سالگی همراه با کار و تحصیل به یک جوان موفق تبدیل می‌شود و این جوان موفق امروز شهردار موفق شهر تهران بوده است. 

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی ادامه داد: رمز موفقیت قالیباف و امثال وی این است که روزگاری از پایین به جامعه نگاه می‌کردند و در واقع این نکته را باید بیان کرد که آنها درد را نخوانده‌اند بلکه چشیده‌اند. 

وی افزود: آقای قالیباف و بنده شب‌های متعددی را با لباس‌های مبدل در برخی از دره‌های تهران از جمله دره فرحزاد که در آنجا معتادین بوده‌اند شب‌ها تا صبح را گذرانده‌ایم و با معتادان گده‌ای را برگزار کرده‌ایم و در واقع آقای قالیباف مشکلات را کاملاً لمس کرده‌اند. 

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی ادامه داد: اینکه فردی مشکلات را لمس کرده باشد می‌تواند در حل آنها نیز اقدام لازم را انجام بدهد و یکی از رموز توفیق آقای قالیباف دردهایی است که حس کرده است. 

وی اظهار داشت: آقای قالیباف و امثال وی نتیجه تحول انقلاب هستند و تحول انقلاب نسلی را دگرگون کرده است. 

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تصریح کرد: اینکه ما برای پیشبرد کشور نیاز به همدلی داریم بسیار حائز اهمیت است چرا که ما نیازمند به دست‌های گره‌شده داریم و لازمه پیشرفت نظام دموکراسی و جمهوریت است. 

وی با بیان اینکه افراد روزی می‌آیند و روزی می‌روند، گفت: هر جایی که تغییر و تحول نباشد فسادزاست و هرجا بستر تغییر و تحول باشد شاهد پیشرفت خواهیم بود و هویت انقلاب هم به همین است اما به این معنا نیست که به ستیزه برخیزیم و حافظه تاریخی برای کارهایی که شده است نداشته باشیم. 

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی افزود: اگر کسی از سمتی جابه‌جا می‌شود نباید به دیده یک رفته نگاه کنیم و این جز از بین رفتن منافع کشور چیز دیگری به همراه نخواهد داشت. 

وی با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از محمدباقر قالیباف گفت: امثال این جلسات تقدیر از مدیران رفته است که نباید اینگونه باشد و در واقع ادای دین ما به این افراد به اندازه یک تجربه طی سال‌های گذشته است.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با اشاره به اقدامات انجام شده طی سا‌ل‌های گذشته از زمان کرباسچی در شهر تهران تا قالیباف گفت: تحولات زیادی در شهر صورت گرفته است و انشاءالله شهردار جدید تهران نیز در کار خود موفق باشد. 

وی افزود: چیزی که مهم است این است که آقای قالیباف به شهادت خیلی از افراد طی 12 سال گذشته در شهر موفق بوده و رضایت شهروندان را به همراه داشته است و هم‌اکنون نیز یک تجربه ویژه در این بخش کسب کرده است. 

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی ادامه داد: به نوبه خودم از زحمات صورت گرفته در 12 سال گذشته از آقای قالیباف تشکر می‌کنم به طوری که وی اقدامات خوبی را در این دوره انجام داده است که از آن جمله می‌توان به فعالیت خوب شورایاران در محلات و دخالت دادن آنها در تصمیمات شهری و پروژه‌های عمرانی اشاره کرد.

وی همچنین از توجه ویژه آقای قالیباف به آسیب‌های اجتماعی و برطرف کردن آنها اشاره کرد و گفت: فقط فقر نیست بلکه اعتیاد، بیکاری و زنان بی‌سرپرست نیز از جمله آسیب‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد که در این دوره آقای قالیباف عنایت ویژه‌ای را به این موضوعات داشته است.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی ادامه داد: در دوره مدیریت شهری آقای قالیباف اقدامات خوبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی که البته وظیفه شهرداری نیز است، انجام داده شده که قابل توجه و حائز اهمیت است.

وی گفت: آقای قالیباف یک مدیر توانمند، مقتدر با عزم جزم بالا و پرکار و پرتلاش است  و امیدوارم جامعه بتواند از ایشان و امثال وی در پست‌های دیگر استفاده کند. 

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با اشاره به اینکه دوران رقابت به سر رسیده است، اظهار داشت: امیدوارم رفاقت‌ها مورد توجه قرار گیرد و فضاهای سیاسی باعث نشود که از تجربه دیگران استفاده نشود.

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده شاهد شهری بهتر و روزهای بهتر برای قالیباف باشیم.

به گزارش تسنیم، در پایان آیین تجلیل از خدمات فرهنگی هنری محمدباقر قالیباف لوح‌های بسیاری از بخش‌های مختلف هنری تقدیم شهردار سابق تهران شد. 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار