کد خبر: ۴۸۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸ 26 August 2017
تابناک / امام جمعه رشت اعلام کرد: دولت برنامه‌های بسیاری برای اجرا در کشور دارد اما اشتغال و تولید اولویت کاری دولت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های (3شهریور) نماز جمعه این شهر در مصلی امام خمینی(رحمه الله) با گرامیداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: منافقین جنایت های بسیاری در حق ملت و کشور کردند.

 

امام جمعه رشت به روند رای اعتماد نمایندگان در مجلس به وزرای پیشنهادی اشاره و اضافه کرد: وزرای پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس آدم‌های خدوم، مخلص و فعالی هستند.

 

قربانی تاکید کرد: دولت برنامه‌های بسیاری برای اجرا در کشور دارد اما اشتغال و تولید اولویت کاری دولت باشد.

 

وی یادآور شد:  استاندار و معاونین ایشان در گیلان کم نگذاشتند و هشت هزار پروژه در مرحله قبل در استان به بهره برداری رسید.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: امیدواریم با وحدت و هم آوایی که میان دولت و ملت و رهبر معظم انقلاب وجود دارد شق القمر رئیس جمهور و همکارانشان را در این مرحله ببینیم.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به روز عرفه پرداخت و گفت: مردم در این روز با تجمع در مساجد و خواندن دعای عرفه این روز را قدر بدانند.

 

امام جمعه رشت در خطبه نخست با اشاره به ایام برگزاری حج تمتع، گفت: مراسم حج، کنگره بزرگ دنیای اسلام است.

 

وی افزود: در حج مسلمانان از همه نقاط دنیا حضور داشته و با هم ارتباط برقرار می‌کنند و از مشکلات دنیای اسلام آگاه می‌شوند.

 

قربانی به تبعیض نژادی در آمریکا و تظاهرات گسترده مردم علیه مواضع نژادپرستانه دولت این کشور اشاره و اظهار کرد: مسلمانان در حج هیچ تفاوتی ندارند و مراسم حج در امنیت کامل برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: حاجی محرم در ایام حج، حتی مجاز به کشتن یک حشره هم نیست.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، خانه کعبه را مایه سرپا ماندن اسلام دانست و گفت: اگر حج نباشد مسلمانان از مسائل یکدیگر آگاه نشده و دین سرپا نمی‌ماند.

 

وی اذعان کرد: خداوند حج را برای تقویت دین قرار داد تا مردم مسلمان در مکه جمع شوند و مشکلات خود را بگویند و با حل مشکلات، دین قوی تر شود.

 

آیت الله قربانی با بیان اینکه آل سعود خانه خدا را ملک شخصی خود می‌داند، ابراز امیدواری کرد: با خواست ملت‌های مسلمان کعبه جایگاه حل معضلات دنیای اسلام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار