وزیر جهاد کشاورزی گفت: بارندگی یزد یک چهارم میانگین بارندگی کشور است و با وجود خشکسالی‌هایی که با آن روبرو است در زمینه‌های مختلف کشاورزی رتبه‌های برتر را دارد.
کد خبر: ۴۸۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴ 26 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»،محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی  در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه سطح بسیار زیادی از استان یزد زیر کشت محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: استان یزد در زمینه منابع آبی با وضعیت خوبی روبرو نیست و با خشکسالی‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در مجموع کشور ایران با مشکل کم آبی روبرو است، تصریح کرد: در کل کشور به صورت میانگین حدود ۲۴۰ میلی متر بارندگی صورت می‌گیرد ولی در یزد این میزان تنها ۶۰ تا ۷۰ میلی متر و به نوعی یک چهارم بارندگی میانگین کشوری است.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در مقابل زمانی که عملکرد مردم استان یزد در مقابله با این کمبود آب و خشکسالی‌ها چگونه زندگی و کار می‌کنند و از آب بهترین استفاده را دارند، واقعا سبب خوشحالی است.
حجتی تصریح کرد: آنچه که مردم یزد الان در ارتباط با خیلی از محصولات کشاورزی و دامپروری انجام می‌دهند واقعا مثال زدنی است و با وجود مشکلات فراوانی که دارند، رتبه‌های برتر کشوری را به خود اختصاص داده‌اند.
وی استان یزد را جزو چهار استان برتر کشور در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای دانست و عنوان کرد‌: در بحث تولید خیار گلخانه‌ای یزد توانسته رتبه نخست کشور و در زمینه پسته رتبه چهارم و پنجم کشور را کسب کند که نشان از همت والای مردم یزد دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار