تیم ملی والیبال بانوان ایران بعد بازگشت از فیلیپین و حضور در مسابقات قهرمانی زنان آسیا، مدتی دیگر عازم مسابقات انتخابی قهرمانی جهان در کشور تایلند است.
کد خبر: ۴۸۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷ 26 August 2017
به گزارش تابناک : در همين راستا اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی برای این مسابقات از سوی کادر فنی اعلام شد که لیستی بسیار تعجب برانگیز بود. این لیست در حالی با بهانه‌ جوانگرایی و استراحت‌دادن به بازیکنان اصلی تیم‌ملی، متشکل از بازیکنانی جوان و امید است، که به نظر می‌رسد در انتخاب نفرات آن کاملا سلیقه‌ای عمل شده است.در این بین می‌توان دعوت شدن یک دروازه‌بان فوتبال راکه اتفاقا به تازگی از فوتبال خداحافظی کرده است ،شاهکار کادر فنی در ارائه این لیست دانست.

دروازه‌بان فوتبال و دعوت به واليبال! 
 
مریم یکتایی هرچند در لیگ برتر پانزدهم والیبال نیم فصل دوم را در تیم شهرداری تبریز حضور داشت و در برخی مسابقات نیز به میدان رفت، اما حرفه اصلی او فوتبال است و در سال‌های اخیر همواره در تیم ملی فوتبال حضور داشته است. این بازیکن چهار سال پیش نیز توسط میترا شعبانیان به تیم ملی والیبال جوانان دعوت شد اما به دلیل اینکه همزمان از سوی تیم ملی فوتبال نیز دعوت شده بود، ترجیح داد در فوتبال به ورزش حرفه‌ای‌اش در رده ملی ادامه دهد. حالا در شرایطی که تیم ملی والیبال بانوان به جایگاهی برای ارائه سلیقه شخصی برخی افراد تبدیل شده است، مریم یکتایی – که البته از دوستان نزدیک شعبان خمسه، دستیار مصطفی شجاعی در تیم ملی نیز هست- به والیبال دعوت می‌شود.

آیا به راستی در والیبال بانوان ایران قحطی بازیکن است که مسئولان بانوان مجبور شده‌اند دست به دامن یک بازیکن فوتبال شوند؟ البته این لیست ارائه شده، نکات سوال‌برانگیز دیگری نيز دارد. دعوت شدن 6 بازیکن از تیم ذوب آهن (تیمی که نایب ريیس فعلی بانوان هدایت آن را بر عهده دارد)، دعوت از دختردایی مربی تیم و همچنین دعوت از دو بازیکن کاشانی و همشهری آقای مشاور فنی، تنها گوشه‌ای از ابهامات این لیست عجیب و غریب است.به نظر می‌رسد مسابقات تایلند بیشتر از اینکه به عنوان بستری برای کسب تجربه تیم ملی و آینده‌سازان والیبال باشد، بیشتر به اردوی تدارکاتی برای تیم ذوب آهن شبیه است. در این میان و از بین تمام دختران ملی‌پوشی که در سال گذشته در مالدیو موفق شده بودند سهمیه مرحله نهایی مسابقات انتخابی قهرمانی جهان را کسب کنند، تنها نام مهسا کدخدا، مهسا صابری و ندا چملانیان به چشم می‌خورد .البته زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که صابری و کدخدا تصمیم داشتند از اعزام به این مسابقات انصراف دهند اما با این پیشنهاد موافقت نشده است و حالا باید با تیم به تایلند اعزام شوند.

در این شرایط بارها تلاش کردیم با محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال درباره این لیست ارائه شده و دیگر مشکلاتی که والیبال بانوان در این مدت اخیر با آن سر و کار داشته است، صحبت کنیم اما وی همواره عنوان کرده‌ که ما تلاش مان این است که بخش بانوان فدراسیون به طور مستقل عمل کند و درباره اتفاقات نیز خود مسئولان بانوان باید پاسخگو باشند.تیم ملی بانوان ایران با بازیکنانی جدید و جوان و اکثرا ناشناخته، از چهارم شهریور تمریناتش را برای حضور در مسابقات انتخابی جهان آغاز خواهد کرد. مسابقاتی که از 29 شهریور تا دوم مهر به میزبانی شهر ناخون پاتوم در کشور تایلند برگزار می‌شود و تیم ملی ایران در گروه ب با تیم‌های کره جنوبی، تایلند، کره شمالی‌وویتنام همگروه است.





منبع : روزنامه قانون 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار