یک رسانه آمریکایی همزمان با اعلام استراتژی آمریکا از مردم این کشور نظرسنجی کرده است که نشان می‌دهد بیشتر آنها با اعزام نظامیان بیشتر در افغانستان مخالف هستند.
کد خبر: ۴۸۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ 26 August 2017
به گزارش تابناک : رئیس‌جمهور آمریکا در حالی استراتژی خود را در قبال افغانستان اعلام کرد که درباره اعزام نظامیان آمریکایی به این کشور یا شمار آنها خبری نداد. وی در سخنرانی خود تاکید کرد که اعلام عمومی جزئیات برنامه‌های نظامی در موثر بودن آن تاثیری بسیار منفی دارد. ترامپ در ادامه تصریح کرد که «درباره شمار نیروها و یا برنامه‌های آینده نظامی خود سخن نخواهیم گفت.»
از سوی نیز چند ماه پیش، ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان خواستار افزایش نظامیان این کشور در افغانستان شده بود و اعزام 4000 نظامی بیشتر را برای خروج از بن‌بست جنگ در افغانستان ضروری دانست. حالا با اعلام عمومی این استراتژی بسیاری از کارشناسان و برخی منابع آگاه خبر می‌دهند که اعزام 3000 تا 5000 نظامی بیشتر به افغانستان در دستورکار قرار دارد.
فاکس نیوز چندی پیش در یک نظرسنجی از مردم آمریکا خواسته بود تا نظر خود را درباره اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان بیان کنند که اکثر مردم مخالفت خود را در این باره ابراز کردند.
از مجموع افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، 62 درصد مخالف اعزام نظامیان آمریکایی به افغانستان بودند،
8 درصد نظری نداشتند و 29 درصد هم نظرشان مثبت بود.
در نمودار فاکس نیوز، نکته حائز اهمیت این است که تنها جمهوری‌خواهان و کسانی که به ترامپ رای دادند، اکثریت‌شان با اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان موافق هستند.
آن طور که بارها دیده شده، ترامپ معمولا به گونه‌ای تصمیم می‌گیرد که طرفداران وی خواستار آن هستند.
بنابراین دور از ذهن نیست که ترامپ روز آینده تصمیم بگیرد تا نیروهای بیشتری را به افغانستان اعزام کند؛ اگر چه که این اقدام با سخنانش در زمان کمپین ریاست جمهوری یا توئیت‌هایش در تضاد باشد.







منبع : فاکس نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار