رئیس شورای اسلامی شهر کرمان بابیان اینکه انتخاب شهردار یکی از وظایف شوراها است، گفت: انتخاب شهردار مراحلی دارد که باید طی شود.
کد خبر: ۴۸۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 26 August 2017
محمد فرشاد عصر پنج شنبه در نشستی که با حضور جمعی از مدیران شهرداری، به‌منظور معرفی «سیدمحمد موسوی» به‌عنوان سرپرست شهرداری کرمان برگزار شد، اظهار کرد: طبق قانون، سرپرست شهرداری باید یکی از کارکنان شهرداری و ترجیحأ یکی از معاونان شهرداری باشد.

وی با بیان این‌که اعضای شورا تصمیم گرفتند تا زمان انتخاب شهردار، مهندس سیدمحمد موسوی، سرپرستی شهرداری کرمان را به‌عهده بگیرد، ضمن تشکر از قبول مسئولیت سرپرست شهرداری توسط مهندس موسوی، با اشاره به فعالیت شهرداری‌ها گفت: فعالیت شهرداری‌ها، روزانه و حتی لحظه‌ای است؛ بنابراین، فعالیت‌ها در دوره‌ سرپرستی نیز باید همچون گذشته استمرار داشته باشد.

فرشاد افزود: روند تکمیل پروژه‌ها و فعالیت‌های روزانه‌ شهرداری، باید همچنان با قوت ادامه داشته باشد.

وی به تلاش‌های علی بابایی، شهردار سابق کرمان، طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: این جلسه، جلسه‌ تودیع مهندس بابایی نیست و قطعأ پس از انتخاب شهردار کرمان که تلاش می‌کنیم بیش از دو هفته طول نکشد، جلسه‌ تکریمی در شأن آقای بابایی برگزار کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که انتخاب شهردار یکی از وظایف شوراها است، گفت: انتخاب فرد دیگری به‌عنوان شهردار کرمان، بیانگر عدم توانایی شهردار سابق و یا عدم رضایت از وی نیست؛ بلکه یک مصلحت و ضرورت کاری است.

فرشاد به پروسه‌ انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت: طی دو ماه گذشته، اعضای شورا برای انتخاب شهردار کرمان، با رایزنی و بررسی فراوان، درنهایت به یک لیست ۲۷ نفره رسیدند و پس از بررسی مجدد، تعداد گزینه‌هایی که برای انتخاب شهردار مد نظر قرار گرفته، به ۱۰ نفر رسیده است.

وی افزود: این تعداد باید برنامه‌های خود را به شورا ارائه کنند؛ ضمن این‌که امکان دارد افراد دیگری ازجمله شهردار سابق کرمان نیز، به این لیست اضافه شود.

فرشاد ادامه داد: اگر مهندس بابایی، به لیست گزینه‌های شهرداری کرمان اضافه شود، حتمأ برنامه‌ ایشان را نیز خواهیم گرفت؛ ضمن این‌که مهندس بابایی، طبق برنامه فعالیت کرده و عملکرد وی برنامه‌ او است.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان این‌که سعی می‌کنیم تکلیف انتخاب شهردار کرمان تا یکی‌دو هفته‌ آینده مشخص شود، گفت: تلاش می‌کنیم آنچه که به خیر و صلاح شهر کرمان است، اتفاق بیفتد.

فرشاد همچنین داشتن اطلاعات لازم از وضعیت شهرداری کرمان را برای برنامه‌ریزی ضروری دانست و از سیدمحمد موسوی، سرپرست شهرداری کرمان خواست تا اطلاعات لازم در حوزه‌های مختلف مالی، نیروی انسانی، پیمان‌کاری و ... را در اختیار شورای اسلامی شهر کرمان قرار دهد.

حسین چناریان عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان نیز ضمن تقدیر از زحمات شهردار سابق کرمان و تبریک به موسوی، سرپرست شهرداری، از مدیران و پرسنل شهرداری کرمان درخواست کرد تا زمان انتخاب شهردار، تلاش کنند کار شهروندان معطل نماند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر کرمان برای انتخاب یک شهردار خوب، نیاز به آرامش دارد؛ بنابراین، مدیران و پرسنل شهرداری باید تلاش کنند تا برای شورا و شهرداری مسائل حاشیه‌ای به‌وجود نیاید.

علی خدادادی، دیگر عضو شورا نیز، ضمن تقدیر از زحمات شهردار سابق کرمان و تبریک به سرپرست شهرداری، از مدیران و پرسنل شهرداری خواست تا با سرپرست تعیین شده همکاری کنند.

رامین ارجمند کرمانی، عضو دیگر شورا نیز، از بابایی تشکر کرد و به مهندس موسوی تبریک گفت و بیان کرد: فعالیت شورای پنجم، بر نظام برنامه‌ای مبتنی خواهد بود؛ بنابراین، برای برنامه‌ریزی دقیق، ضرورت دارد تا اطلاعات کامل از وضعیت شهرداری در اختیار شورا قرار گیرد.

منصور ایرانمنش، دیگر عضو شورا هم، ضمن تقدیر از زحمات مهندس بابایی و تبریک به مهندس موسوی، اظهار امیدواری کرد مهندس موسوی در دوره‌ی سرپرستی شهرداری کرمان، با همکاری سایر مدیران و پرسنل شهرداری، چنان فعالیتی به نمایش بگذارد که اعضای شورا و مردم به این باور برسند که شهردار می‌تواند از بین مدیران شهرداری که نسبت به این سازمان و کار در شهرداری شناخت کافی دارند، انتخاب شود.

علی بهرامی، نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز، با بیان این‌که هزینه‌هایی که در دو سال گذشته به شهر تحمیل شد، به‌دلیل مشکلات خاص شهری نبود، گفت: علی‌رغم هزینه‌های زیادی که به‌دلیل وجود پروژه‌های بزرگ شهری به شهرداری تحمیل شد، مهندس بابایی در دو سال گذشته به نحو مطلوبی شهرداری را مدیریت کرد.

وی همچنین با اشاره به این‌که شورای پنجم فقط ناظر بر عملکرد شهرداری نیست، گفت: شورا با قدرت پشتیبان شهرداری خواهد بود.

در نشستی که با حضور رییس و سایر اعضای شورا، علی بابایی شهردار سابق کرمان و مدیران شهرداری در سالن سادات شهرداری برگزار شد، براساس ضوابط انجام گرفته «سیدمحمد موسوی» به‌عنوان سرپرست شهرداری کرمان معرفی شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار