اولین گرهمایی واحدهای تولیدی استان یزد پيرامون نقد و بررسي مشکلات و راهکارهای توسعه صادرات استان به میزبانی شركت بازرسي بين‌المللي کوتکنا و با حضور "ریچارد پینتو" مدیر خاورمیانه و "یوهان مرتنز" ريیس بخش voc اين شرکت از دفتر ژنو در یزد برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 16 June 2015
به گزارش تابناک یزد، "احمد صلواتي" نماينده اين شرکت و از فعالان عرصه صنعت کاشی و سرامیک در استان در اين گردهمايي كه با حضور بیش از 100 نفر از کارشناسان  و مدیران صنایع و 50 شرکت اعم از فلزی و غیر فلزی در صنعت فولاد، کاشی و سرامیک، شیمیای و معدنی برگزار شد، گفت: استان یزد به عنوان یکی از استان‌های مطرح کشور در زمینه استفاده از سرمایه‌های اجتماعی فعال و پویا شناخته شده و به واسطه استفاده از نیروی فعال، متعهد و متخصص و داشتن منابع معدنی مهم توانسته است به عنوان ششمین استان صنعتی کشور مطرح شود.

وی با اشاره به رتبه نخست استان در بخش تولید و صادرات کاشی و سرامیک در کشور، اظهار كرد: مردمان سخت‌کوش یزد با توجه به شرایط اقلیمی خاص این منطقه توانسته‌اند، لقب بهترین صنعتگران و تولیدکنندگان  کشور را یدک بکشند.

صلواتی هدف از برگزاری این همایش را بازگشایی بازارهای صادراتی و بررسی و رفع موانع موجود در امور صادرات استان ذکر کرد.

"دشتی" نماینده سازمان استاندارد استان نیز در این همایش ضمن اشاره به این که استاندارد ایران در زمینه صادرات  و واردات به حداقل ها کفایت می‌کند، خواستار رعایت کیفیت و مرغوبیت کالاها توسط تولیدکنندگان شد تا بدین طریق بتوان به بازارهای جهانی دست پیدا کرد.

وی افزود: سازمان استاندارد یزد با جدیت و توجه خاص به امر کیفیت کالا، آماده هرگونه همکاری و تعامل با تولید‌کنندگان در امر نظارت بر کالاها جهت  صادرات است.

دشتي در ادامه  یزد را قطب تولید کاشی و سرامیک و نساجی کشور ذکر کرد و خواستار عرضه کالای با کیفیت در تمامی صنایع مستقر در استان شد.

"یو هان مرتنز" ريیس بخش voc  شرکت كوتكنا (cotecna ) با اشاره به  بازديدي كه از بخش‌هاي صنعتی مختلف استان يزد داشت، گفت: حس تعامل و همكاري و كار گروهي و سخت‌کوشی در مردمان یزد مشهود است به طوري كه با همت، تلاش و تفكر يزدي توانسته‌اند این قسمت از کویر را بنحو احسن مدیریت و صنعتی كنند.

وی تلاش و مهمان دوستی یزدی‎‎ها را از بهترین خصوصیت آنها خواند و مدال‌هایی افتخارآمیز که بر "دین‌باوری"، "سختکوشی" و "پرهیز از اسراف" مردم این دیار دلالت می‌کند را بهترین الگو برای همگان دانست.

مرتنز با اشاره به فعالیت‌های شرکت بازرسی بین‌المللی کوتکنا، گفت: این شرکت هم‌اکنون با بیش از 100 شعبه در 60 کشور جهان مشغول فعالیت است و این شرکت با داشتن پروانه بازرسی از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، در زمینه بررسی کالاهای وارداتی نظارت می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات صادرات و جلوگیری از ارسال کالای نامرغوب، گفت: شرکت بازرسی کوتکنا توسط سازمان مرکزی استاندارد و کنترل کیفیت عراق و اقلیم کردستان جهت بازرسی و اجرای طرح ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی با انعقاد قراردادی انتخاب شده است  و تمام سعی خود را بر جلوگیری از صادرات کالاهای بی‌‌کیفیت به این دو مقصد خواهد كرد.

اين فعال اقتصادي افزود: شرکت کوتکنا با همکاری نماینده خود شرکت کاویان، خدمات بازرسی فیزیکی و نمونه‌برداری و آزمایش به مقصد عراق را روی کالاها انجام می‌دهد و بدیهی است كه با تایید انطباق کالا با استاندارد مورد نظر , گواهینامه voc که مورد تایید دولت عراق است توسط شرکت کوتکنا صادر می ‏‏شود.

گفتني است؛ در پایان اين همایش مدیران صنايع استان با بیان سئوالاتی از روند نظارت و مراحل صادرات کالا به عراق آشنا شدند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار