به زبان ساده رای دهندگان به روحانی و اصلاح طلبان دوست دارند ما کره جنوبی اسلامی باشیم نه کره شمالی اسلامی.
کد خبر: ۴۸۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 26 August 2017
به گزارش تابناک : شاید خوشبین‌ترین آدم‌های ایران هم تصور نمی‌کردند بعد از حوادث سال 88، اصلاح طلبان بازهم به قدرت برگردند. برای خیلی‌ها تصور اینکه  روزی یک اصلاح طلب شهردار تهران شود سخت بود. تصور اینکه اصلاح طلبان بازهم به دولت راه پیدا کنند غیرقابل باور بود. کسی باور نمی‌کرد بازهم از تریبون مجلس صدایی از جنس اصلاحات شنیده شود. اما این اتفاق افتاد. دهه 90 تبدیل به دهه اصلاح طلبان شده است.

بازگشت اصلاح طلبان به شدت شبیه «کام‌بک»های فوتبال بود. چیزی شبیه همان کاری که بارسلونا در نیوکمپ با پاریس سن ژرمن کرد. در فینال (2005-2004) اروپا، لیورپول هم یک کام‌بک بزرگ داشت و توانست بازی 3 بر صفر باخته را با قهرمانی عوض کند.

اصلاح‌طلبان هم در برابر اصول‌گرایان «کام بک» انجام دادند. بزرگ‌تر از تمام «کام‌بک»های بزرگ دنیای فوتبال. اصلاح طلبان توانستند با استراتژی درست وحدت و با استفاده از نیروهای جدید راه را برای حضور دوباره خود در فضای سیاسی کشور باز کنند.

مردم نیز از این بازگشت استقبال کردند و در انتخابات‌های مختلف به جریان اصلاحات و اعتدال اعتماد کردند. 

«کام بک» اصلاح‌طلبان را خراب نکنید

اصلاح‌طلبان بعد از این «کام بک» باید دستاوردهای خود را حفظ کنند. روحانی در دولت، اصلاح طلبان در مجلس و شورای شهر و محمد علی نجفی در شهرداری تهران.

وظیفه حفظ دستاوردهایی که به واسطه رای مردم برای اصلاح‌طلبان ایجاد شده با این افراد است. اگر این افراد بتوانند به خوبی کشور را هدایت کنند و مشکلات مردم را کم می‌کنند می‌توانند امیدوار باشند مردم بازهم به جریان اصلاحات اعتماد کنند و در انتخابات آنها را انتخاب کنند.

مردم از روحانی و نجفی انتظار دارند روزهای بهتری را نسبت به گذشته ببیند. تکرار روزهای قبل در دوران جدید می‌تواند ضربه مهلکی به اعتماد مردم باشد. مردم دوست ندارند به گذشته برگردند. مردم با رای به جریان اصلاحات نشان دادند نگاهی به آینده دارند.

آنها برخلاف کسانی که دوست دارند ایران شبیه کره‌شمالی باشد، علاقه مند هستند جمهوری اسلامی در کنار حفظ استقلال خود تبدیل به کشوری مانند کشورهای پیشرفته شود. به زبان ساده رای دهندگان دوست دارند ما کره جنوبی اسلامی باشیم نه کره شمالی اسلامی.

رسیدن به این خواسته سخت نیست. با برنامه ریزی درست و مدون می‌توان به آرزوهای بزرگ ملت ایران دست پیدا کرد.

اگر اصلاح طلبان حاضر در قدرت نتوانند اهداف و شعارهایی که به واسطه آن از مردم رای گرفتند، عمل کنند قطعا با برخورد سر مردم روبرو خواهند شد. برخوردی که می‌تواند آنها را از صحنه سیاسی کشور حذف و زمینه بازگشت رقیب را فراهم کند.

در این صورت دیگر آنها نمی‌توانند زیاد امید داشته باشند همچون اوایل دهه 90 بازگشت قدرتمندانه‌ای به عرصه سیاسی کشور داشته باشند.

این روزها جریان رقیب اصلاحات هم چشم به عملکرد دولت، مجلس و شوراها دارد. آنها می‌دانند که اکثریت مردم حاضر نیستند به جریان اصول‌گرایی رای بدهند. به همین خاطر امید دارند با عملکرد ضعیف اصلاح طلبان، حامیان آنها با صندوق رای قهر کنند و با مشارکت کم مردم بازهم نام آنها از صندوق‌های انتخابات خارج شود. یادمان نرود مهدی چمران در دوره دوم شورای شهر با 190 هزار رای به پارلمان پایتخت راه پیدا کرد. این در حالی است که او در انتخابات دوره پنجم شورای شهر تهران با 400 هزار رای، بیست و دوم شد و نتوانست به عنوان عضو اصلی راهی شورای شهر شود.





منبع : عصر ایران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار