مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی خبرداد:
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین از تولید 4/5درصد برق کشور و 2.5 برابر کل مصرف استان در این نیروگاه خبرداد.
کد خبر: ۴۸۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸ 26 August 2017
به گزارش تابناک قزوین خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرهور مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی روز گذشته در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت با اشاره به کارکرد مناسب این نیروگاه افزود: هم اکنون با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران نیروگاه شهید رجایی قزوین4/5درصد برق کشور و 2.5 برابر کل مصرف استان در این نیروگاه تولید می شود که نشان دهنده جایگاه والای آن در کشور است.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی با اشاره به اینکه این نیروگاه توانسته به‌درستی اقدامات خود را انجام دهد و عملکرد خوبی داشته باشد، گفت: امسال هیچ خاموشی خطرناکی در سطح استان وجود نداشت و عمدهٔ خاموشی‌ های صورت گرفته مرتبط با شرایط جوی و آب و هوایی بود.

فرهور با تاکید بر اینکه امسال کشور با میزان مصرف برق بی‌سابقه‌ ای مواجه بود افزود: خوشبختانه با تلاش‌ها و برنامه‌ ریزی‌های صورت گرفته شاهد خاموشی‌ های خطرناک در حوزهٔ کسب‌ و کار نبوده‌ ایم و خللی به فعالیت صنایع بواسطه خاموشی وارد نشد.

وی با اشاره به افزایش میزان مصرف از سیستم‌ ها در تابستان  خاطرنشان کرد: گرمای هوا در تابستان موجب می‌شودتا یک‌سوم ظرفیت مدار در کشور صرف سیستم‌ های سرمایشی شود که همین امر تامین برق را با دشواری همراه می کند.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دشواری های احداث نیروگاه اذعان کرد: باتوجه به شرایط جوی اگر بخواهیم در استان قزوین نیروگاه‌های خورشیدی راه‌ اندازی کنیم درنهایت میانگین روزی 5 ساعت می‌توان از آن استفاده کرد که چنین نیروگاهی مقرون به صرفه نمی باشد.

فرهور ادامه داد: در حال حاضر نمی‌توان اقدامی در حوزهٔ نیروگاه انجام داد و این نیروگاه نیز مشکل خاصی برای قزوین ایجاد نخواهد کرد.

وی با اشاره به وجود 76هزار مگاوات قدرت منصوبی در کشور خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در افق 1404 نیازمند 120 هزار مگاوات در سطح کشور هستیم که امیدواریم تامین شود.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته 10 درصد از انرژی مورد نیاز کشور از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر باید تامین شود ادامه داد: در این راستا استفاده از انرژی‌های اتمی، بادی و برقی در برنامهه سازمان انرژی اتمی قرار دارد.

وی اعلام کرد: 180 مگاوات ظرفیت بادی، 12 هزار مگاوات ظرفیت آبی و هزار مگاوات ظرفیت اتمی در کل کشور وجود دارد که هرچه به‌ طرف افزایش تکنولوژی گام برداریم هزینه‌ها کمتر و استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر افزایش پیدا خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار