تاجگردون با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم برای ایجاد پارک علم و فناوری و شرکت دانش بنیان اظهار کرد: احداث پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان برای استان و شهرستان گچساران نیاز ضروری است.
کد خبر: ۴۸۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹ 26 August 2017
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس گفت: گچساران به پارک علم و فناوری و شرکت دانش بنیان با تولید روزانه 635 هزار بشکه نفت نیاز دارد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از  فارس ، غلامرضا تاجگردون عصر امروز در نشست گردهمایی ضرورت تشکیل اکوسیستم پژوهش و فناوری نفت و گاز و پتروشیمی در استان که با حضور مسوولان کشوری، استانی و مدیرعامل شرکت‌ بهره‌برداری نفت و گاز، روسای دانشگاه‌ها در سالن آموزش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم برای ایجاد پارک علم و فناوری و شرکت دانش بنیان اظهار کرد: احداث پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان برای استان و شهرستان گچساران نیاز ضروری است.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه جامعه بدون پژوهش و علم و فناوری یک جامعه مُرده است، افزود: شهرستان گچساران با وجود تولید 635 هزار بشکه نفت در روز به پارک علم فناوری و شرکت دانش بنیان نیاز دارد.

تاجگردون با اشاره به افزایش تولید بیش از ۲۰هزار بشکه نفت در گچساران در چند وقت اخیر گفت: این افزایش تولید می‌تواند نقش بسزایی در پیشرفت شهرستان و استان داشته باشد.

تاجگردون با بیان اینکه شهرستان گچساران به دلیل دارا بودن منابع نفتی می‌تواند به عنوان یک مرکز علم و فناوری در استان باشد، اظهار کرد: شهرستان گچساران به عنوان مرکز علم و فناوری در استان معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری در افزایش درآمد و اشتغال تاثیری بسزا در جامعه خواهد داشت، بیان کرد: افزایش یک درصدی ناشی از علم و فناوری یک درآمد ۳۰۰میلیارد دلاری را می‌تواند داشته باشد.

تاجگردون با بیان اینکه مبلغ هزار میلیارد تومان بودجه جاری شرکت نفت گچساران است، خاطرنشان کرد: از این مبلغ 45 میلیارد تومان خریدی است که می‌تواند در تولید نقش بسزایی داشته باشد.

نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به دیگر اقدامات در زمینه ایجاد اشتغال در کشور گفت: بازسازی تاسیسات نفتی می‌تواند زمینه اشتغال یک میلیون نفر را مهیا کند.

وی با بیان اینکه بازسازی تاسیسات نفتی نیازمند آموزش و پژوهش است، بیان کرد: احداث پارک علم و فناوری و مراکز دانش بنیان یک نیاز ضروری برای ایجاد اشتغال و تولید است.

تاجگردون افزود: تاسیسات نفت و گاز کشور دارای قدمتی بیش از ۵۰ تا ۷۰ سال است که نیاز به بازسازی دارد.

وی در ادامه با اشاره به تاسیسات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: میادین داخلی این شرکت به دلیل فرسایش بالا دیگر نمی‌توان مرحله بعدی برداشت نفت را انجام دهند.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه باید در بازسازی تاسیسات نفتی هزینه کرد، ابراز کرد: با بازسازی تاسیسات نفتی می‌توان به افزایش تولید کمک کرد.

تاجگردون در ادامه با بیان اینکه اولین دوره تخصصی نفت در دانشگاه آزاد گچساران برگزار شد، ابراز کرد: دانشگاه نفت در زمینه تشکیل هیئت علمی نفت باید نخبه‌ترین افراد نفتی را جذب کند.

نماینده مردم گچساران و باشت با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های خارجی به نحوه احسن استفاده کنیم، عنوان کرد: حدود بیش از ۲ تا ۳هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه در این زمینه پرداخت شده که استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نداشتن پارک علم وفناوری این مبلغ به این استان تخصیص داده نشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار