فرماندار داراب گفت: در هفته دولت ۷۴ پروژه دولتی و ۴ پروژه خصوصی در داراب کلنگ می خورد.
کد خبر: ۴۸۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴ 26 August 2017
تابناک فارس به نقل از داراب آنلاین:عبدالرضا قاسمپور فرماندار داراب در نشست خبری هفته دولت در جمع خبرنگاران گفت: در هفته دولت 78 پروژه دولتی و خصوصی با اعتباری بالغ بر 142 میلیارد تومان کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد که از این میزان  ۵۷میلیارد تومان مربوط به تصفیه خانه،مخزن و انتقال آب از سد رودبال به داراب است و مابقی اعتبار مربوط به همه پروژه های خصوصی و دولتی است که شامل ۷۴ پروژه دولتی و ۴ پروژه خصوصی است.
وی گفت: پروژه غیر فعال در داراب نداریم و تمامی پروژه ها به جز پتروشیمی داراب فعال هستند.در مورد پتروشیمی داراب به استانداری اعلام کردیم، نباید این پروژه تعطیل شود چون این پروژه در زمان بی آبی و خشکسالی کلید خورده است و با وجود بارش رحمت الهی مشکل آب نداریم و آب با وجود سد های اطراف تامین است. اگر دولت به دلایلی تصمیم به تعطیلی پتروشیمی گرفت، باید به همان اندازه اعتبار مالی پروژه پتروشیمی داراب در حوزه صنعت و پروژه های عام المنفعه شهر داراب هزینه کند.
وی در رابطه با فاز اول  بزرگراه داراب - بندرعباس گفت: در حوزه راه سازی پروژه داراب جنت شهر به دلیل مشکلات مالی کند پیش رفت و پروژه طول کشید هرچند حدود چهار و نیم کیلومتر از این بزرگراه در هفته دولت افتتاح خواهد شد. 10 کیلومتر روشنایی داراب جاده داراب جنت شهر تامین اعتبار شده که پس از هفته دولت شروع به کار می کند.
فرماندار داراب در رابطه با آب و فاضلاب شهر داراب گفت: از لحاظ سهم دولتی یکی از فعال ترین پروژه ها در زمینه فاضلاب، شهر داراب است. پروژه آب و فاضلاب لایزنگان با اعتبار پنج میلیارد و 500 میلیون تومان بدلیل روستای هدف گردشگری پیگیری شد و در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.
فرماندار داراب بیان کرد: تصفیه خانه داراب حداکثر تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد و قابلیت بهره برداری از آب سد رودبال وجود خواهد داشت.
قاسمپور فرماندار داراب در رابطه با کلنگ زنی پروژه گاز رسانی روستایی گفت:  در هفته دولت افتتاح و بهره برداری برگان، عطابخش و فسارود فاز 1 نیز  از نعمت گاز انجام می شود.
وی ادامه داد: دهستان و روستاهای فتح آباد، شهرک غدیر نوایگان، نوایگان، شهرک شکاری، تنگ طحه، شهرک شهدای عشایر، بادامه، بی کندا، لایزنگان، چهارده، همت، شهابی، نظام آباد و رستاق با اعتبار 370.9 میلیارد ریال و روستاهای درنگانه، پاسالاری، حسن آباد، گودشانه، آبجهان در هفته دولت کلنگ زنی خواهند شد.
وی افزود:هفت هزار و 700 علمک گاز در روستاهای ذکر شده پیش بینی شده که توسط پیمانکاران نصب خواهد شد.
وی با صراحت بیان کرد: روستاهای دوبرجی، فدامی و روستاهای اطراف پس از هفته دولت کلنگ زنی میشود به اصطلاحی دشت داراب از لحاظ گاز رسانی بصورت کامل تکمیل می شود.
40 کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی از چهار ماه قبل ابلاغ شده که در مرحله اول هیچ پیمانکاری شرکت نکرد و دوباره میبایست مناقصه تجدید شود. 7.5 کیلومتر تل بارگاه جلال آباد، 2.5 ایثار بازرگان و مابقی روکش راه گوزون و دیگر راه ها که وقتی پیمانکار انتخاب شود کار را باید شروع کنند
فرماندار داراب در رابطه با بیمارستان دوم داراب گفت: پیمانکار بیمارستان دوم داراب فعال می باشد و مشکلی در این زمینه نیز نداریم.
وی در رابطه با اصلاح نقشه بیمارستان جنت شهر و نقشه جدید آن گفت: پیش از این بیمارستان جنت شهر 10 تخت خوابی پیش بینی شده بود که در نقشه جدید 32 تخت خوابی است و پیگیری های آن از استان شد.
وی همچنین در رابطه با بخش بهداشت و درمان فورگ گفت: ساخت درمانگاه فورگ فعال است و پیمانکار این پروژه کار خود را پیگیری میکند
فرماندار داراب از مستقل شدن بهداشت و درمان بخش فورگ خبر داد و گفت: اداره بهداشت و درمان بخش فورگ بصورت کامل بخش بهداشت و درمانش تفکیک می شود و یک اداره بهداشت و درمان مستقل خواهند داشت که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

فرماندار داراب در رابطه با برنامه هفته دولت در رابطه با ورزش و جوانان گفت: پروژه های قابل افتتاح اداره ورزش و جوانان شهرستان داراب شامل سالن بوکس و خوابگاه ورزشگاه تختی می باشد که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.
وی در رابطه با کلنگ زنی چهار زمین چمن مصنوعی در هفته دولت خبر داد و گفت: شهرک فتح المبین، روستای شهنان، شهرک ایثار و روستای نوایگان از روستاهایی هستند که قرار است چمن مصنوعی در آن افتتاح شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار