روزنامه انگلیسی خبر داد که در روزهای اخیر به سران معارضان سوری در ریاض پایتخت عربستان گفته شده است که آنها چاره ای جز پذیرش ماندن اسد در قدرت ندارند.
کد خبر: ۴۸۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲ 26 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، روزنامه تایمز لندن روز شنبه نوشت انگلیس و متحدان غربی اش درخواست خود را برای کناره گیری بشار اسد از ریاست جمهوری سوریه کنار گذاشته اند و حتی ممکن است نتیجه انتخاباتی را که وی در آن حضور داشته باشد، بپذیرند.



بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه ای با رادیو چهار این تغییر در سیاست های غرب را تایید کرد.


وی گفت: ما در یک پیش شرطی می گفتیم که اسد باید برود. حال می گوییم که او باید برود اما به عنوان بخشی از یک روند انتقالی. او همواره آزاد خواهد بود که در یک انتخابات دموکراتیک شرکت کند.


دیپلمات ها می گویند این موضوع به معنای اذعان به یک تغییر تدریجی است؛ تغییری که تحولات میدانی به غرب و مخالفان سوری تحمیل کرده است. متحدان انگلیس و حامیان منطقه ای معارضان سوری نیز با این موضع جدید موافق هستند.


اما «یحیی العریدی» سخنگوی معارضان سوری با این موضع مخالفت کرد و گفت: ظاهرا منافع آنها بر اخلاق اولویت دارد.


یک منبع دیگر مدعی شد: سیاست ما مبتنی بر واقعیت و واقعگرایی است. بعید است که در آینده با حضور اسد شاهد سوریه ای آرام و باثبات باشیم. اما ماندن یا نماندن وی در قدرت دیگر پیش شرط مذاکرات نیست.


به نوشته تایمز لندن، این موضع تغییری مهم در سیاست ها در قبال جنگ سوریه است. این مساله برای دولت انگلیس که از اواسط سال 2011 و دوره نخست وزیری دیوید کامرون رویکرد تندی در قبال اسد اتخاذ کرد، همچون یک داروی تلخ است. منتقدان بارها گفته اند که غرب به دلیل مخالفت با ایفای نقش اسد در مذاکرات و امید واهی به شورشیان، باعث شده است تا موضع اسد مستحکم شود و ایران و روسیه به این مناقشه کشیده شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار