تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در هفتمین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جهان موفق به شکست کره جنوبی شد و به دیدار نهایی این رقابت ها صعود کرد.
کد خبر: ۴۸۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷ 26 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، مرحله نیمه نهایی پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر 19 سال جهان امروز (شنبه) با 10 دیدار پیگیری شد.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران از ساعت 20 به وقت محلی و 21 و 30 به وقت تهران به مصاف کره جنوبی رفت و در یک مسابقه دیدنی سه بر صفر این تیم را شکست داد تا با اقتدار راهی دیدار نهایی این مسابقات شود و مدال نقره اش قطعی شده باشد.
شاگردان محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 20 و 25 بر 18 کره جنوبی را شکست دادند تا هفتمین پیروزی متوالی خود در بحرین جشن بگیرند.
ملی پوشان نوجوان ایران در دیدارهای قبلی (دور مقدماتی) موفق به شکست ایتالیا (سه بر دو)، مکزیک (سه بر صفر)، چین (سه بر صفر) و جمهوری چک (سه بر صفر) شده بودند و در دیدار مراحل اول و دوم پلی آف نیز ترکیه و برزیل را سه بر صفر شکست داده بودند.
محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در ابتدای مسابقه با ترکیه از ترکیب مهدی جلوه، امیرحسین توخته، امیرمحمد فلاحت‌خواه، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی و محمدرضا حضرت پور استفاده کرد.
«پارک وانگیل» سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان کره جنوبی در دیدار برابر ایران از دانگ هیوک ایم، ایکیی چوی (کاپیتان)، هیونگ یین هام، سونهو کیم، سونگیین لیم، تائیجون جیونگ و کیونگمین پارک استفاده کرد.
رقابت دو تیم در ست نخست این مسابقه بسیار نزدیک به هم شروع شد و ملی پوشان ایران و کره امتیازها را به ترتیب برای کشور خود ثبت کردند. از امتیاز 10 به بعد تیم کره کمی در کسب امتیاز بهتر عمل کرد و در زمانی که 13 بر 10 پیش بود، وکیلی وقت استراحت درخواست کرد. وقت استراحت فنی دوم این مسابقه نیز 16 بر 13 به کره جنوبی رسید. ملی پوشان کشورمان سپس سه امتیاز متوالی به دست آوردند و مسابقه در پوئن 16 مساوی شد. امتیاز 17 را نیز اسفندیار به دست آورد. در امتیاز 21 بر 20 به سود ایران سرمربی کره وقت استراحت گرفت. در نهایت این ست 25 بر 23 به سود ایران تمام شد.
در ست دوم نخستین امتیاز به کره جنوبی رسید. اما ملی پوشان کشورمان چهار امتیاز متوالی به دست آوردند تا سرمربی کره وقت استراحت درخواست کند. وقت استراحت فنی نخست ست دوم 8 بر 6 به ایران رسید. در ست دوم برتری تیم ایران از نظر روانی بر بازیکنان کره ای مشهود بود. زیرا ملی پوشان به راحتی تاکتیک های مد نظر کادر فنی را در زمین پیاده می کردند. در امتیاز 14 بر 10 به سود ایران، سرمربی کره درخواست وقت استراحت کرد. وقت استراحت فنی دوم این ست 16 بر 12 به ایران رسید. عملکرد تیم ایران در ادامه ست دوم بهتر هم شد و در نهایت این ست 25 بر 20 به سود ایران به پایان رسید تا ملی پوشان نوجوان دو بر صفر در ست شماری از کره جلو بیافتند.
در ست سوم نخستین امتیاز به ایران رسید. کره ای ها که اگر نتیجه این ست را واگذار می کردند، باید با دیدار نهایی خداحافظی می کردند، در این ست بسیار پرتلاش و انگیزه ظاهر شدند اما تمرکز بازیکنان ایران اجازه خودنمایی به آنان نمی داد. البته حدود 100 تماشاگر کره ای مقیم بحرین که در سالن حضور داشتند کمک زیادی به این تیم کردند. به همین دلایل رقابت دو تیم نزدیک به هم پیش می رفت و وقت استراحت نخست فنی نیز 8 بر 7 به ایران رسید. در امتیاز 12 بر 10 به سود کره، وکیلی نخستین تعویض خود در این مسابقه را انجام داد و حسین سلیمان اهری برای یک امتیاز به میدان رفت، سپس اسفندیار به بازی برگشت. در امتیاز 14 دو تیم برابر شدند و امتیاز بعدی نیز با اسپک اسفندیار به تیم ایران رسید. وقت استراحت فنی دوم این ست نیز 16 بر 14 به ایران رسید. در نهایت تیم ملی والیبال نوجوانان ایران این ست را نیز 25 بر 18 به سود خود خاتمه داد تا سه بر صفر فاتح هفتمین میدان جهانی خود در بحرین باشد.
والیبال نوجوانان کره جنوبی در بحرین دهمین حضور جهانی خود را تجربه می کند که نسبت به ایران یک دوره کمتر در رقابت های جهانی بوده است. این کشور دو مدال برنز مسابقات جهانی نوجوانان در سال های 1991 و 1993 در پرونده کاری خود دارد که 14 سال از روی سکو رفتن این تیم می گذرد.
این تیم در هشت دوره دیگر یک مقام پنجمی (1989)، دو عنوان ششمی (1999 و 2001)، دو جایگاه نهمی (1997 و 2005) و دو رتبه دهم و چهاردهم (2013 و 2011) به دست آورده است.
دیجان روگیچ از صربستان و لوئیس جراردو ماسیاس از مکزیک به عنوان داوران اول و دوم قضاوت دیدار ایران و کره جنوبی را برعهده داشتند.
تیم روسیه نیز در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی موفق به شکست ژاپن شد تا به عنوان حریف ایران به دیدار نهایی این رقابت ها صعود کند. دیدار نهایی این رقابت ها ساعت 19 فردا (یکشنبه) به وقت محلی و 20 و 30 به وقت تهران برگزار می شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار