ما با اوصاف یاد شده آیا تجربه مصیبت های تلخ شورای چهارم و شهرداری در کارنامه شهر دهدشت می تواند دست مایه ی بهبود اوضاع در برنامه مدیریت شهری پنجم شود یا خیر؟
کد خبر: ۴۸۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸ 26 August 2017
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید. 
خانه اول مردم را به پول و رایزنی ها شبانه نفروشید!
امروز جنگ پول است و رایزنی های شبانه، جنگ غرور است و وزن کشی های طایفه ای! اما در این بین بازی با مردمی است که چشم به انتخاب منطقی ترین گزینه شورا دوخته اند!
قطب نما و سکان کشتی کهنه اما بد نمای شهرطایفه ی دهدشت، پس از پستی و بلندی های انتخاباتی که به گلچینی از تخصص ها و نگرش ها و ناظر مردان طوایف، در کالبد منتخبین شورای شهر انجامید، به شورای پنجم رسید؛
با نگاهی گذرا به پیشینه ی شورا در چهار سال اخیر که تبعاتی چون دو شقه شدن عوامل و پرسنل شهرداری و اعضای شورا و تاثیرات منفی و مستقیم بر زندگی شهر و شهروندان، همچنین سلب اعتماد توده مردم از این دو نهاد به هم تنیده شده و شاید از همه مهم تر، تشدید جدال های قومی و قبیله ای بر اثر پرده دری های اعضای شورا و شهرداری که به بی اعتمادی ها افزود، در نهایت سایه ی کابوس یاس را بر شهر و شهروندان ارزانی داشت.
اما با اوصاف یاد شده آیا تجربه مصیبت های تلخ شورای چهارم و شهرداری در کارنامه شهر دهدشت می تواند دست مایه ی بهبود اوضاع در برنامه مدیریت شهری پنجم شود یا خیر؟

با این مقدمه به توضیح بیشتر و یک سوال اساسی می رسیم؛
منتخبان مدیریت شهری با چه معیار و اساسی سکان دار و مسیر پیش روی کشتی به قهقرا نشسته مدیریت شهری و سرنشینان را انتخاب خواهند کرد؟

منتخبان عمدتا محافظه کار و آگاه از این موضوع، که موفقیت دوران خدمت شان در گرو انتخاب شهردار یا سکان دار این دوره می باشد، برای عبور از یک انتخاب سالم باید از تمامی ظرفیت هایی که تاکنون در خود دیده اند وام گرفته، بادبان برانداخته تا شاید به کمک باد و امواج همگون لنگر و پهلو از گل برفکنند.
زیربنای حرکت رو به آبادانی و پیشرفت که از خواسته های همه جوامع علی الخصوص کشتی به گل نشسته ی شبه شهر امروز ماست.
انتخاب و تصمیم در همه امور با محوریت عقلانیت و مشورت با اهل فن و خروجی بدون تعارف و محافظه کارانه ی فرد یا گروه انتخاب کننده است؛ پس اگر خواستار روند توسعه و پیشرفت در اصول مدیریتی شهرمان هستیم، خشت اول باید در جایگاه معین، با برنامه و محکم گذاشته شود.

دو گزینه محتمل که تاکنون برای این امر خطیر در محافل نام شان جاری است جنابان اسفندیار برخه با سبقه مدیریتی در ارگان های متعدد و مورد حمایت طیفی از جناح اصلاح طلبان، با توجه به اینکه قریب به اکثریت اعضاء شورا از جناح اصلاح طلب هستند و در طرف دیگر علی رحمانی وکیل دادگستری با سبقه هفده ساله در امور شهرداری، هر کدام پتانسیل ها و ظرفیت های خاص خود را دارا می باشند؛ اما با توجه به وضعیت حساس این دوره که شهردار باید همدلی را به پرسنل و اعتماد را به شهروندان برگرداند، باید منتظر ماند و دید نبرد زر و پول از یکطرف، تخصص و سابقه از طرف دیگر و خواست سیاسیون و جریان اصلاح طلب نیز از آنطرف دیگر به کجا خواهد انجامید.
اما شنیده ها حاکی از گزینه سومی هم هست!
فرمودید شورا خانه اولمان است، خانه مان را نگذارید بفروشند! نگذارید به مردم آدرس غلط بدهند!
روی سخنم با شماست جناب آقای بالوایه، به حسن صداقت شما که امروز در نشست تودیع و معارفه شهرداران قدیم و جدید دهدشت، نوید شورایی باصداقت را دادید، امید داریم. انتخاب هرکدام از جنابان برخه و رحمانی نوید دوران شکوفایی نگاه جریانی و اقتدار مدیریتی است.
با تمام احوال، این اعضای شورای مدیریت شهری می باشند که باید آگاهانه به آنالیز دو گزینه های روی میز پرداخته تا اولین گام یا خشت اول را به جایگاه مناسب گماشته و امیدوارانه گامی به جلو بردارند.
یاحق
پریسا کاظمی کیان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار