همزمان با هفته دولت انجام می‌شود؛
رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۷۵ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۴۸۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶ 27 August 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی‌جان صادق‌پور با گرامیداشت هفته دولت، از بهره‌برداری و کلنگ زنی ۱۶ پروژه شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد و ابراز داشت: از این تعداد، ۱۵ پروژه با اعتباری بالغ بر۵۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی یک پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان به عنوان یکی از دستگاه‌های خدمت رسان عمده‌ترین منابع مالی خود را از طریق دریافت آب‌بها و فاضلاب‌بها دریافت می‌کند، ابراز داشت: با توجه به رویکردهای اصلی نظام و دولت، این شرکت در تلاش است با جذب سرمایه‌های بخش خصوصی از ظرفیت‌های موجود بهره گرفته و پروژه‌ها را راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تعریف و پیگیری کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، یکی از این پروژه‌ها را احداث نیروگاه کوچک آبی با ظرفیت حدود ۳ مگاوات برق معرفی و خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر۱۷۰ میلیارد سرمایه بخش خصوصی آماده بهره‌برداری شده است.

وی تأمین پایدار انرژی با استفاده از پتانسیل موجود که پیش از این هدر می‌رفت، تأمین صد در صدی سرمایه مورد نیاز از طریق بخش خصوصی، کاهش دی اکسید کربن به میزان ۱۱ هزار تن در سال، اشتغال دائم حدود ۱۰ نفر در پروژه و تأمین الزامات پدافند غیرعامل در تصفیه‌خانه آب قم را از جمله مزایا و ویژگی‌های این پروژه ذکر کرد.

صادق‌پور با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از دی ماه سال گذشته آغاز و احداث آن کمتر از۸  ماه به طول انجامید، تصریح کرد: با مدیریت مناسب شرکت طراح و سرمایه‌گذار و نیز ایجاد هماهنگی‌های لازم در استان و همکاری مناسب استانداری این پروژه زودتر از موعد مقرر به پایان رسید.

وی افتتاح سایت تولید برق از انرژی خورشیدی را از دیگر پروژه‌های مهم مورد بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب در هفته دولت ذکر کرد و گفت: این پروژه نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال اعتبار و توان تولید ۲۰ کیلووات برق آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه از آغاز عملیات اجرایی شبکه فاضلاب شهرک قدس خبر داد و گفت: طرح توسعه ساختمان ستاد مرکزی آبفا، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، توسعه و اصلاح شبکه آب و فاضلاب به طول ۷۸ کیلومتر، نصب ۴ شیر فشارشکن، اجرای بای پس در تصفیه‌خانه آب و اصلاح زون بندی شهرک قدس از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت است.

وی اجرای خط انتقال و اصلی فاضلاب عمار یاسر، جابه‌جایی خطوط لوله فاضلاب کنار پل جمهوری، جابه‌جایی خط لوله  فاضلاب جمکران، اجرای خطوط اصلی و شبکه توزیع تقاطع عمار یاسر و ۱۵ خرداد، اجرای خطوط لوله آب تقاطع بلوار کریمی و پیامبر اعظم را نیز از دیگر پروژه‌های برشمرد که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار