مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: ۸۶ درصد از جمعیت استان از مشترکین اینترنت همراه و ثابت هستند که در این زمینه استان قم جز رتبه‌های برتر کشوری محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۸۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۲ 27 August 2017
به گزارش تابناک قم، سید حسن هانی طبائی در نشست مطبوعاتی که در این اداره برگزار شد، با اشاره به وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور اظهار داشت: وظیفه اصلی وزاتخانه ایجاد زیرساخت و سرمایه گزاری در زمینهٔ فناوری ارتباطات در کشور است.

وی با تأکید بر اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در رونق‌ بخش زیرساخت و ارتباطات افزود: یکی از اهداف خوب و مؤثری که در این اداره کل آن را دنبال خواهیم کرد حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خرد در استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: حوزه‌های فعالیت این اداره در زمینه‌های تلفن ثابت و اپراتورهای تلفن همراه است که در حال حاضر بیش از جمعیت استان سیم‌کارت فعال وجود دارد که بالغ‌بر 105درصد یعنی 5 درصد بیشتر از جمعیت استان را شامل می‌شود.

هانی طبائی  بابیان اینکه که خدمات اینترنتی یکی دیگر از عرصه‌های مهم فعالیت ارتباطات و فناوری اطاعات استان است، تصریح کرد: 86 درصد از جمعیت استان از مشترکین اینترنت همراه و ثابت هستند که  استان قم جزو استان‌های برتر کشور در این زمینه هست.

وی ادامه داد: شرکت ارتباطات زیرساخت از زیرمجموعه‌های این اداره کل است که وظیفه ارتباطات بین استانی را بر عهده دارد که در ثانیه 45 گیگا بیت حجم توسط این شرکت ارائه داده می‌شود که تمامی ارتباطات بین استانی به‌وسیله این شرکت ارائه می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز آی ایکس یکی از کارهای موفق در زمینهٔ شرکت زیرساخت بوده که سبب می‌شود هزینه‌های اینترنتی با کاهش چشمگیری مواجهه شود و سبب تسهیل در روند خدمات‌رسانی شود.

هانی طبائی با اشاره به اقدامات شرکت پست استان در زمینهٔ ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: افتتاح و راه‌اندازی پست لجستیک و شرکت GNF از کارهای  مهم شرکت پست استان در زمینهٔ سرمایه گذاری های نوین بوده است.

وی با تأکید بر اقدامات اداره کل ارتباطات و فناوری اطاعات در روستاهای استان خاطرنشان کرد: از 220 روستای قم 110 روستا تحت پوشش اینترنت همراه قرار دارد همچنین 500 پست‌بانک نیز در روستاهای قم مشغول خدمات‌رسانی هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات صدور مجوزهای نماد اعتماد برای کسب‌وکارهای اینترنتی را مورد توجه قرار داد و گفت: 30هزار مجوز در این زمینه در کشور صادرشده که بالغ‌بر 550 عدد از آن‌ها در قم بوده  که عمده آن‌ها برای مجوزهای کسب‌وکارهای خرد اینترنتی صادر شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار