معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در هر سال 37 هزار تن گوشت مرغ، 46 هزار و 500 تن گوشت قرمز، 167 هزار تن شیر خام و 68 هزار تن تخم مرغ در استان قم تولید می‌شود.
کد خبر: ۴۸۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹ 27 August 2017
به گزارش تابناک قم، حسین علی‌بیگی با اشاره به حضور عشایر در این استان اظهار کرد: عشایری مانند ایل شاهسون به مناطق مختلفی در شهر قم کوچ کردند که شغل اصلی آنها دامداری و دامپروری است.

وی افزود: استان قم به دلیل وجود دو رودخانه قمرود و قره چای منطقه خوبی برای کوچ ایلات و عشایر است.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم تاکید کرد: مصرف سرانه گوشت مرغ در طول یک سال 23 کیلو گرم محاسبه می‌شود که در استان قم گوشت سفید 24 درصد، گوشت قرمز 69 درصد، شیر 39 درصد و تخم مرغ 81 درصد مازاد بر نیاز تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان قم در زمینه تولید تخم مرغ رتبه 6 را در سطح کشور دارد و در زمینه تولید دام و طیور موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده است.

علی‌بیگی عنوان کرد: تخم مرغ از استان قم به استان‌های فارس، خوزستان، لرستان و تهران صادر می‌شود و با توجه به میزان ظرفیت اعلام شده از طرف اداره‌کل دام و طیور کشور، تولید طیور استان قم به اشباع رسیده است.

و ابراز کرد: از سال 94 مجوز جدید در زمینه مرغداری و دامداری صادر نشده و سعی ما بر این است که میزان بهره‌وری در واحدهای دام و طیور استان را ارتقاء دهیم.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: با توجه به اقتصاد مقاومتی اصلاح ساختار در واحدهای قدیمی که در زمینه دام و طیور فعالیت می‌کنند انجام شده و این واحدها مکانیزه و تجهیز می‌شوند.

وی اظهار کرد: پروژه تولید مرغ تخم‌گذار با استفاده از جدیدترین سیستم مکانیزه روز دنیا در حال بهره‌برداری است که در این پروژه 40 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار تولید می‌شود.

علی‌بیگی یادآور شد: استان قم در زمینه مرغ و تخم مرغ وضعیت مطلوبی دارد به طوریکه در سال 37 هزار تن گوشت مرغ، 46 هزار و 500 تن گوشت قرمز، 167 هزار تن شیر خام و 68 هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار