فرماندار شهرستان مُهر گفت: به مناسبت هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) بیش از 100 طرح عمرانی با صرف اعتباری افزون بر 570 میلیارد ریال در این شهرستان کلنگ زنی و یا افتتاح می شود.
کد خبر: ۴۸۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 27 August 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید محمد موسوی،در نشست شورای اداری شهرستان مُهر بیان داشت: این طرح ها که شامل 
گازرسانی، آبرسانی، برق رسانی، ورزشی و آموزشی است در بخش های وراوی، مرکزی، گله دار و اسیر افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی، با اشاره به شروع به کارپنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: اعضای این شوراها که دردولت اصلاحات پایه ریزی شد به عنوان جوهره نظام جمهوری اسلامی شناخته می شوند و اکنون پس از گذشت 20 سال از شکل گیری این نهاد می توانیم با قاطعیت اعلام کنیم که افراد خبره درون شوراها با همفکری و مدیریت مناسب می توانند مشکلات مناطق شهری و روستایی را برطرف سازند.
موسوی افزود: نتیجه این همدلی ها و همفکری ها در مدت فعالیت چهارمین دوره شوراها در شهرستان مُهر، اتفاقات خوبی را رقم زد و موجب توسعه اقتصادی و عمرانی در این شهرستان شد.
فرماندار شهرستان مُهر گفت: در بخش توسعه اجتماعی – سیاسی شهرستان مُهر در استان فارس، رتبه دوم را کسب کرد و در انتخابات 29 اردیبهشت 96 شهرهای مُهر و گله دار در بین 102 شهر این استان در زمینه مشارکت در انتخابات توانستند رتبه اول را به خود اختصاص دهند که این مساله کم سابقه است.
وی ادامه داد؛ در زمینه فرهنگی نیز جایگاه شهرستان مُهر تغییر کرده است و در سال 95 با برگزاری همایش بزرگ ریحانة النبی در این شهرستان، توانستیم این همایش را در کشور به عنوان یک نشان (برند) فرهنگی معرفی کنیم.
فرماندار شهرستان مُهر، عملکرد شورای چهارم این شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توصیه ما این است که اعضای شورای پنجم شهر و روستا برای پیشبرد اهداف و برنامه های خود از تجربیات آنها بهره گیرند.
موسوی، ایجاد اشتغال را مهمترین مساله شهرستان مُهر بیان کرد و گفت: همه مسئولان و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید با همفکری یکدیگر این مشکل را حل کنند. 

** افتتاح کارخانه آلومینیوم جنوب لامرد بخشی از مشکل اشتغال را حل می کند
نماینده مردم شهرستان های لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: با راه اندازی کارخانه آلومینیوم جنوب در صنایع انرژی بر لامرد، بخشی از مشکل اشتغال این 2 شهرستان حل خواهد شد و امیدواریم تا مهر سال 97 فاز نخست این واحد صنعتی به بهره برداری برسد.
سید محسن علوم بیان کرد: برای حل مشکلات شهرستان های لامرد و مُهر هیچگونه تفاوتی بین این دو منطقه قائل نیستیم و از دید ما این 2 شهرستان در واقع یک منطقه محسوب می شوند و ما متناسب با ظرفیت ها و قابلیت های این 2 منطقه، امور را به پیش خواهیم برد.
وی گفت: کارهای عمده ای در زمینه های مختلف از جمله برق رسانی، آبرسانی و حوزه راه در این 2 شهرستان انجام شده که نیازمند اطلاع رسانی بیشتر است.
علومی بیان کرد: به عنوان نمونه، ظرف یک سال اخیر خدمات قابل توجهی در حوزه راه و شهرسازی شهرستان لامرد با صرف هزینه 110 میلیارد ریال صورت گرفته که قابل تقدیر است.
نماینده مردم شهرستان های لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی افزود: برای حل مشکلات در زمینه های مختلف، مدیران با اولویت بندی و با همکاری نماینده مجلس باید به دنبال راهکار باشند و با مدیریت جهادی، عزم خود را برای پیگیری مسائل و رفع آنها جزم کنند.
نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان نیز در این نشست گفت: بر اساس اصل ششم و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شوراها تبلور مردم سالاری در کوچکترین سکونتگاه های اجتماعی به شمار می آیند و از روستا تا کلانشهرها با شرح وظایف همسان تعریف می شوند.
حجت الاسلام سید عبد الواحد موسوی لاری، با اشاره به اینکه شوراها، حلقه واقعی ارتباط مردم با مدیران ارشد کشور نیز محسوب می شوند، خطاب به اعضای این نهاد مردمی بیان داشت: خدمت رسانی به مردم باید مورد توجه قرار گیرد و در این راه خستگی، نباید در پیشبرد امور خلل ایجاد کند بلکه اعضای این نهاد باید به مدیران یاری دهند تا آنان با شور و انگیزه بیشتری برای ساماندهی کارها اقدام کنند.
موسوی لاری افزود: مجموعه مدیران هر 2 شهرستان لامرد و مُهر در تلاش هستند تا از فضای گذشته فاصله بگیرند و به پیشرفت های مطلوب و متناسب تری دست یابند.
در ادامه این نشست با اهدای لوح سپاس از 330 عضو شوراهای اسلامی شهر و روستای چهار بخش وراوی، مرکزی،گله دار و اسیر شهرستان مُهر تجلیل شد.
شهرستان مُهر در فاصله 320 کیلومتری و شهرستان لامرد در فاصله 464 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار