جمعی از تاکسی‌داران شهر شیراز در اعتراض به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، عدم نظارت و مقابله با تاکسی‌های شخصی و قطع بیمه در چهارراه پارامونت تجمع اعتراضی برگزار کردند.
کد خبر: ۴۸۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 27 August 2017

تابناک فارس یه نقل از فارس:هرکدام از راننده‌های تاکسی ناراحتی خود را در جملات کوتاهی بیان می‌کردند؛ 8 ماه است که بیمه‌ام را قطع کردند، تاکسی‌های شخصی مانع کار ما هستند، مالیاتی که ما پرداخت می‌کنیم تاکسی‌های شخصی نمی‌پردازند، در شیراز خط ویژه برای تاکسی‌ها تقریباً نیست، به خاطر فعالیت اسنپ و تپ سی و تاکسی‌های شخصی درآمدی ندارم و به‌زور قسط ماشین و اجاره خانه را جور می‌کنم، به مسؤولان تاکسی‌رانی مراجعه می‌کنیم و در پاسخ می‌گوید که اگر ناراحت هستید، تاکسی خود را بفروشید و به‌صورت شخصی مسافرکشی کنید.

یکی از راننده‌های تاکسی که مو سپید کرده بود با 7 هزارتومانی که در دست داشت، گفت: من با این درآمد کم چه‌کار کنم وقتی باید اجاره خانه بدهم و نیازهای 3 فرزندم را تأمین کنم.

راننده دیگری خاطرنشان کرد: سازمان حمل‌ونقل درون‌شهری و نیروی انتظامی، تاکسی اسنپ و تپ سی را به رسمیت نمی‌شناسند چون مجوزهای لازم را ندارد اما به خاطر ارزان‌قیمت بودن، مردم از این تاکسی‌ها استفاده می‌کنند؛ برای من سؤال است که تاکسی اینترنتی چطور می‌تواند مسیری که 10 هزار تومان کرایه‌اش می‌شود را با 2 هزار تومان برود؛ احتمالاً پشت این باندبازی یا ماجراهای دیگری است.

یکی از راننده‌های جوان با ناراحتی گفت: سه ساعت است اینجا ایستادیم اما یک مسؤول نیامده تا پاسخگو باشد، می‌گویند خسته می‌شوند و خودشان می‌روند.

به گفته راننده تاکسی‌ها، بیمه 400 نفر از تاکسی‌داران قطع‌شده است و مسؤولان مربوطه بابیان اینکه کمبود بودجه داریم به این مسئله رسیدگی نمی‌کنند.

در این تجمع اعتراضی که باعث اختلال در عبور و مرور خودرو و اتوبوس‌های واحد شده بود؛ آقایی به نام معمار زاده در جمع تاکسی‌داران حاضر شد و گفت: مسئله تاکسی شخصی‌ها تنها به حمل‌ونقل درون‌شهری مربوط نمی‌شود، دادستانی و نیروی انتظامی نیز مسؤول هستند و حل مسئله تاکسی‌های شخصی و تاکسی اینترنتی نیازمند زمان و طی پروسه‌های اداری است.

وی قول داد که طی 2 هفته آینده درخواست تاکسی‌داران را به فرمانداری و دادستانی اطلاع دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، راننده‌های تاکسی از اقشار زحمت‌کش جامعه هستند که با مسائلی نیز دست‌وپنجه نرم می‌کنند که عمدتاً به سوء مدیریت متولیان مربوطه برمی‌گردد؛ مشکلات بین راننده و مسافر مربوط به تعیین نرخ، ارائه تسهیلات و امکانات ضعیف به تاکسی‌داران، فعالیت غیرمجاز تاکسی‌های شخصی، بیمه و اقساط خودرو و... تاکنون به‌درستی حل‌نشده بود که فعالیت گسترده تاکسی‌های اینترنتی باوجود نقاط قوت و ابهاماتی که دارد، مشکلات تاکسی دارن را دوچندان کرده است و معلوم نیست که صدای اعتراض تاکسی‌داران تا چه اندازه به گوش مسؤولان برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار