مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خبر داد:
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه صدور ویزای اربعین از ۲۰ شهریور با هزینه ۴۰ دلار آغاز می‌شود، گفت: حداکثر اعتباری که ویزای اربعین دارد، تا ۱۳ ماه صفر است.
کد خبر: ۴۸۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸ 27 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،محسن نظافتی در باره ثبت نام در آئین پیاده روی اربعین گفت: سامانه سماح که خلاصه جمله سامانه مشتاقان اربعین حسینی  و چهارمین سالی است که این سامانه در دسترس مردم است. 

وی ادامه داد: در گفت‌وگو با مقامات مسئول در مرداد ماه قرار شد ثبت‌نام برای راهپیمایی اربعین صورت گیرد و در حالی که حدود 80 روز تا اربعین فرصت داریم و محدودیتی برای ثبت نام نیست. اما توصیه می‌شود زائران، ثبت نام خود را در نخستین روزها انجام دهند و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند. 

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: دولت عراق نیز از سفیر ما در عراق خواسته است تا تعداد دقیق زائران ایرانی را اعلام  از 4 نقطه کشور برای کربلا ویزا می‌گیرند که عبارتند از: مشهد، اهواز، کرمانشاه و تهران.

وی ادامه داد: حداکثر تا 12 یا 13 صفر ارائه ویزا پایان می‌یابد و در زمینه لغو روادید هم مذاکراتی صورت گرفته است و طرف ایرانی کاملا برای این موضوع آمادگی دارد و مذاکراتی هم با رئیس جمهور صورت گرفته، اما شرایط هنوز از طرف عراق آماده نشده است و قطعاً امسال لغو روادید قابل اجرا نیست.  

نظافتی تاکید کرد: بعد از ثبت نام گروهی، از هر خانواده یک نفر به عنوان سرگروه وارد سامانه سماح می‌شود و تاکید ما نیز بر ثبت نام گروهی است زیرا صدور 3 میلیون گذرنامه مشکل است، بنابراین صدور ویزای گروهی کار را تسهیل می‌کند.

وی در توضیح بیشتر این موضوع تصریح کرد: در ثبت نام گروهی، سرگروه ثبت نام را انجام می‌دهد و کد رهگیری هم برای وی ارسال می‌شود. 

نظافتی گفت: کد رهگیری از طریق تلفن همراه اعلام می‌شود که تا آخر سفر برای فرد نیاز است.

همچنین مبلغ ویزای سفر 40 دلار است و بسته به ساعت ثبت نام ویزا، ممکن است نرخ ارز متغیر باشد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: در صورت فراموشی کد رهگیری، با وارد کردن کد ملی در سامانه، می توان دوباره کد رهگیری را به دست آورد.

او گفت: از سوی دیگر زمینه‌ای فراهم شده که از زائران پول ایرانی بگیرند و ارز تحویل دهند و زائرانی که به اینترنت دسترسی ندارند از هفته آینده می‌توانند به دفاتر پستی مراجعه و با پرداخت 2 هزار تومان برای دریافت ویزا ثبت نام کنند که از 20 شهریور برای آنها ویزا صادر می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در پایان گفت: اعزام‌ها مانند گذشته از مرزهای شمالی و شمال غربی کشور صورت می‌گیرد، همچنین مرز خسروی هم به مرزهای اعزامی افزوده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار