در پی وجود مشکل منابع برای صنایع کوچک صورت گرفت:
بنام : پیشنهاد می شود بانک صنایع کوچک و یا صندوق های ویژه حمایتی صنایع کوچک و متوسط با ساختاری متفاوت از ساختار بانکها در استانها تشکیل شود.
کد خبر: ۴۸۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵ 27 August 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد سی امین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور دکتر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهندس مقیمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهر کهای صنعتی ایران با هدف بررسی نقطه نظرات و دیدگاههای تشکل ها و نمایندگان بخش خصوصی برگزار گرید.
در این نشست مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت : تامین زیرساختهای اصلی در شهرکها و نواحی صنعتی، ارتقای خدمات و توجه به مبلمان و زیباسازی شهرکهای صنعتی، تامین زمین مناسب برای سرمایه گذاری از موضوعات مهمی است که سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و به طبع ان شرکت های استانی پیگیری ودنبال می کند تا اینکه هیچ سرمایه گذاری به دلیل کمبودزمین و زیرساخت دچار مشکل نشود وبدون دغدغه به مسائل تولید بپردازند.
وی ضمن قدردانی از زحمات دولت یازدهم در توسعه و پیشرفت صنعت در مناطق محروم خصوصا استان کهگیلویه و بویراحمد افزودند: کمبود زمین صنعتی در 3 شهرک وناحیه صنعتی که استقبال سرمایه گذاران در آنها بیشتر و جزء شهرکهای موثر استان هستند، وضعیت واگذاری زمین را بامشکل جدی مواجه نموده به نحوی که در صورت عدم توسعه و تملک زمین صنعتی و همچنین با توجه به توپوگرافی استان و نبود اراضی ملی توسعه شهرکهای موجود که از الزامات اساسی در چشم انداز توسعه صنعتی و اقتصادی استان می باشد لذا از محضر مقام عالی وزارت اختصاص و تامین منابع مالی لازم از محل کمک اعتبارات ملی، منابع عمرانی و منابع داخلی این شرکت استانی در طی دو سال آینده را خواستاریم که تحقق این مهم نوید بخش گام های محکمتر در مسیر رشد و توسعه صنعتی این استان خواهد بود..
 
پیشنهاد مدیر عامل شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به وزیر اقتصاد 

بنام ادامه داد: یکی از مشوق های اصلی سرمایه گذاری ایجاد زیر ساخت ها و زمین مناسب است که متاسفانه قیمت تمام شده این خدمات در استان های کمتر توسعه یافته گران تر تمام می شود و این گران بودن خدمات می بایست در جائی دیگر جبران شود که قانونگذار در مواد 81 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی رونق (2) و ماده 54 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور پیش بینی کرده است .
وی تصریح کرد: اگر زمین ها با قیمت تمام شده به سرمایه گذار واگذار شود طبیعتا سرمایه گذار این موضوع را یک مانع دیده و در نهایت با افزایش قیمت تمام شده محصول تولیدی، بحثهای حمایتی تحت الشعاع قرارگرفته و منتفی می شود.
وی با اشاره به قانون یاد شده مبنی بر تکلیف وزارتخانه های نیرو، نفت، ارتباطات در تامین آب ، برق و گاز و امکانات مخابراتی شهرکها و نواحی صنعتی تا درب واحدهای صنعتی،از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار پیگیری اجرایی شدن درست این موضوع شد.
در حمایت از صنایع کوچک با کمبود منابع مواجه هستیم
بنام تأکید کرد: در کنار اقدامات و حمایت های بسیار خوب دولت یازدهم در بحث رونق تولید از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط، روز 21 مرداد در تقویم ملی روز حمایت از صنایع کوچک نامگذاری گردید که از اقدامات خوب دولت تدبیر وامید در تبیین رویکرد حمایتی از صنایع کوچک و متوسط بوده وخوشبختانه امسال برنامه بزرگداشت این روز مهم پررنگتر از سالهای قبل نیز برگزار گردید.
 
پیشنهاد مدیر عامل شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به وزیر اقتصاد 

رئیس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی افزودند : علیرغم نقش مهم و بسزای این واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در تولید و اشتغال کشور، بخش عمده ای از تسهیلات پرداخت شده به سمت صنایع بزرگ هدایت شده و صنایع کوچک بخصوص در استان هایی مانند کهگیلویه و بویر احمد با کمبود منابع و با بانکهای فاقد منابع مواجه هستند که نیازمند سیاستگذاری و توجه ویژه وجدی نسبت به توازن منطقه ای در بحث تسهیلات بانکی می باشد.

وی با اشاره به تجربه خوب تشکیل صندوق حمایتی بخش کشاورزی افزودند: پیشنهاد می شود بانک صنایع کوچک و یا صندوق های ویژه حمایتی صنایع کوچک و متوسط با ساختاری متفاوت از ساختار بانکها در استانها تشکیل شود.
 
پیشنهاد مدیر عامل شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به وزیر اقتصاد 

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه وبویراحمد افزود: افزایش سهم استان از مبلغ 1.5 میلیارد دلار برداشت از صندوق توسعه ملی برای توسعه فعالیت های صنعتی و اشتغال در مناطق روستایی از خواسته های مجموعه صنعتی استان است که انتظار داریم مجموعه وزارت و نمایندگان محترم عنایت ویژه ای به این مهم داشته باشند .

گفتنی است در این نشست، ازسوی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گزارش عملکردی از اهم فعالیت های این شرکت ارائه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار