مدیرکل بهزیستی ایلام از شناسایی 100 درصدی معلولان این استان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: تمامی معلولان این استان در طول چهار سال گذشته با اقدام های این سازمان در مناطق مختلف شهری و روستایی شناسایی و زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفتند.
کد خبر: ۴۸۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 27 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛فرهاد قیصربیگی افزود: اکنون بیش از 11 هزار و 700 معلول بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی و غیره با درجه های مختلف در استان شناسایی و زیر پوشش خدمات مستمر و غیر مستمر این سازمان قرار گرفته اند.
 
وی با بیان اینکه هم اینک نرخ معلولیت در این استان تثبیت شده است، گفت: تمرکز این سازمان پیشگیری از معلولیت ها با اجرای طرح های مشاوره ژنتیک است که در این زمینه طرح غربالگری اختلالات ژنتیک طی 2 ساله گذشته اجرا و از زوج هایی که توان مالی پرداخت این آزمایش ها را نداشته باشند، حمایت شده تا از تولد نوزادهای معلول پیشگیری شود.

*** احداث یک هزار واحد مسکونی مددجویان در دولت یازدهم

مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه روند خدمات دهی به مددجویان در دولت تدبیر و امید رشد چند برابری و با شتاب همراه داشته، اضافه کرد: یکی از مهمترین این خدمات ساخت واحدهای مسکونی بوده که در این مدت بیش از یک هزار واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان اعم از معلولان، زنان سرپرست خانوار و غیره شده است.
 
وی افزود: همچنین در این مدت و با هدف خودکفایی و استقلال مالی مددجویان یک هزار و 895 مورد تسهیلات به مددجویان پرداخت که موجب تسریع روند بازتوانی جامعه هدف شده است.

*** مراجعه 14 هزار و 800 ایلامی به مراکز اورژانس اجتماعی

قیصربیگی در ادامه به فعالیت های حوزه اجتماعی این سازمان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح خدمات مالی خرد به تعداد 300 گروه از زنان و دختران روستایی برای ایجاد اشتغال و تشکیل 142 گروه همیار از زنان سرپرست خانوار برای توانمندسازی این قشر یکی از مهمترین خدمات این حوزه بوده است.
 
وی اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته با آگاه سازی های انجام گرفته 14 هزار و 800 نفر به مراکز اورژانس اجتماعی این سازمان نظیر مداخله در بحران، کودکان خیابانی، کاهش طلاق، خانه امن، خط 123، خدمات سیار و غیره مراجعه که بیانگر اعتماد مردم به مجموعه بهزیستی و استفاده از ظرفیت این سازمان برای رفع مشکلات اجتماعی آنهاست.

*** فراگیری حمایت های بهزیستی از مهدهای کودک

مدیرکل بهزیستی ایلام افزایش پوشش طرح تامین یک وعده غذای گرم به تعداد پنج و هزار و 500 کودک با اعتبار 13 میلیارد ریال، گسترش مهدهای کودک مناطق آسیب زا و تامین بخشی از شهریه کودکان نیازمند به میزان 2 میلیارد ریال را از دیگر خدمات این سازمان برشمرد که در چهار سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
 
قیصربیگی همچنین از پرداخت یک میلیارد و 640 میلیون ریال برای تامین و توسعه و تجهیز مهدهای کودک روستایی این استان در دولت یازدهم خبر داد که در دولت قبل اجرای آن متوقف شده بود.

*** نگاه دولت به سلامت اجتماعی ویژه است

مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه نگاه دولت به مقوله سلامت اجتماعی ویژه است، گفت: دولت تدبیر و امید از بدو فعالیت طرح تحول نظام سلامت را اجرا و پس از آن نظام سلامت اجتماعی را در دستور کار قرار داد که با رایزنی با متولیان آسیب های اجتماعی پیگیری این مسایل در 18 کارگروه مختلف تشکیل و بهزیستی به عنوان مسئولیت کارگروه طلاق و کودکان خیابانی انتخاب شد.
 
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در برنامه ششم توسعه طرح نظام سلامت اجتماعی را ارایه و بهزیستی به عنوان متولی آن انتخاب که در نخستین گام این طرح تقویت و راه اندازی 400 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت کشور در دستور قرار گرفته است.
 
به گفته وی، نگاه دولت به مقوله سلامت اجتماعی در حال تقویت بوده و در سال های آینده شاهد تحول گسترده تری در این حوزه خواهیم بود.

*** واگذاری 76 واحد مسکونی به مددجویان ایلامی همزمان با هفته دولت
 
مدیر کل بهزیستی ایلام همچنین از واگذاری 76 واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش در هفته دولت خبر داد و گفت: این واحدهای مسکونی ویژه معلولان و سایر مددجویان در مناطق مختلف شهری و روستایی استان تحویل این افراد می شود.

25هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند.
 
اداره کل بهزیستی ایلام در چهار حوزه اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری، توانبخشی و مشارکت های مردمی و اشتغال به مددجویان خدمت ارایه می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار