مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۹ اثر تاریخی در استان کرمان، مستند‌نگاری شده است گفت: ۱۸ ابنیه تاریخی در استان کرمان برای مرمت و بازسازی به بخش خصوصی واگذار شده است.
کد خبر: ۴۸۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 27 August 2017
محمود وفایی امروز عصر در جلسه کارگروه گردشگری استان کرمان در سالن پیامبر اعظم‌(ص) استانداری کرمان اظهار‌داشت: استان کرمان در حوزه سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری و میراث فرهنگی پیشرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار میلیارد تومان در پروژه‌های گردشگری استان هزینه شده است گفت: 18 ابنیه تاریخی در استان کرمان برای مرمت و بازسازی به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه بزرگترن پروژه اکوتوریسم کشور در پارک ملی خبر در حال اجرا است افزود: این پروژه اولین تجربه ملی در حوزه گردشگری طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه در بحث مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی استان نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است خاطر‌نشان کرد: در سال‌های اخیر محور تاریخی بازار کرمان، خانه حاج‌آقا‌علی، باغ فتح‌آباد، مجموعه گنجعلیخان، میدان مشتاق، قلعه دختر و باغ بیرم‌آباد بازسازی شده‌اند.

وفایی با بیان اینکه 39 اثر تاریخی در استان کرمان، مستند‌نگاری شده است گفت: در مجموع 56 اثر و بنای تاریخی در استان کرمان مرمت شده است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از وجود 8 پایگاه میراثی ملی و جهانی در سطح استان کرمان خبر داد و افزود: جلوی حفاری‌های غیر‌مجاز 13 مورد در استان کرمان گرفته شده است.

در این جلسه حمید ذکاء‌اسدی معاون سیاسی استاندار کرمان نیز با اشاره به اینکه همه اقدامات و فعالیت‌های توسعه‌ای نیازمند پول و اعتبارات نیست و باید مدیریت شود اظهار‌ داشت: در بحث گردشگری در شهداد به کمک معین اقتصادی منطقه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه توسط شرکت هواپیمایی ماهان یک کمپ گردشگری در منطقه شهداد احداث شده که با کمپ‌های گردشگری در اروپا برابری می‌کند گفت: باند هواپیمایی گردشگری نیز در این منطقه ایجاد می‌شود.

معاون سیاسی استاندارکرمان با بیان اینکه از آبان‌ماه امسال امکان حضور گردشگران در این منطقه وجود دارد و گردشگرانی از چین و اروپا از هم اکنون نام‌نویسی کرده‌اند افزود: کرمان جزء امن‌ترین مناطق برای گردشگری است و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار