کارشناس مسائل اجتماعی مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه فقر موجود در جامعه حاصل تقسیم ناعادلانه ثروت است، گفت: فقر می‌تواند پایه‌گذار مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد، بیکاری، بالارفتن سن ازدواج و طلاق در جامعه باشد.
کد خبر: ۴۸۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 27 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام عبدالرضا یزدانی با اشاره به چالش‌های اجتماعی کشور از جمله، فقر، بیکاری، طلاق و اعتیاد، اظهار کرد: مهم‌ترین چالش اجتماعی موجود در کشور فقر و عدم تقسیم عادلانه سرمایه و پول بین اقشار مختلف جامعه است.

وی با بیان اینکه فاصله طبقاتی در اهداف انقلاب‌اسلامی تعریف نشده بود، خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد افزایش فاصله طبقاتی بین اقشار جامعه هستیم و منابع اقتصادی به‌صورت متعادل در بین مردم تقسیم نشده است؛ در روایات متعدد بیان شده که اگر فقر از پنجره‌ای وارد خانه شود ایمان از پنجره دیگر خارج می‌شود.

کارشناس مسائل اجتماعی در ادامه با اشاره به اینکه فقر موجود در جامعه حاصل تقسیم ناعادلانه ثروت است، افزود: فقر می‌تواند پایه‌گذار مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد، بیکاری، بالارفتن سن ازدواج و طلاق در جامعه باشد و در حال حاضر اکثر مردم از لحاظ اقتصادی در جایگاه مناسبی قرار ندارند.

یزدانی با تأکید بر اینکه از بین رفتن فقر در جامعه نیازمند فعالیت مسؤولان و مردم است، اضافه کرد: دولتمردان باید با عمل به فرمایشات مقام معظم‌رهبری در چارچوب اصل 44 قانون‌ اساسی در راستای خصوصی‌سازی و اقتصاد مقاومتی در کاهش فقر در جامعه گام بردارند و همچنین دولت با ایجاد تعاونی‌ها و پرداخت سهام عدالت می‌تواند در تقسیم عادلانه ثروت و مبارزه با فقر تلاش کند.

وی ادامه داد: مردم نیز می‌توانند با خرید کالای ایرانی در مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی و اشتغال جوانان ایرانی نقش مؤثری ایفا کنند و همچنین می‌توان با حرکت به سوی سرمایه‌گذاری داخلی و جلوگیری از بلوکه شدن پول در بانک‌ها در راستای تولید و اشتغال در جامعه گام برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار