به بهانه آغاز به كار شوراي جديد شهر ايلام
بديهي است توسعه همه جانبه و مستمر شهر ايلام مستلزم برنامه دقيق تامين مالي است و بدون برنامه مدون مالي امكان تحول اساسي در سطح شهر و ساختن شهري زيبا كه در آن حقوق شهروندي بطور كامل به رسميت شناخته شود وجود ندارد و شهردار تنها به ظن خود براي مدتي يار شهروندان خواهد بود
کد خبر: ۴۸۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 27 August 2017

به گزارش تابناک ایلام،دكتر عسگري معاون اقتصادي استاندار ایلام در یادداشتی به بهانه آغاز بکار شورای جدید شهر ایلام ،توصیه هایی را به اعضای شورا وشهردار جدید ایلام داشته اند .دراین یادداشت آمده است :

در ابتدا لازم ميدانم انتخاب اعضاي جديد شوراي شهر ايلام و شهردار جديد ايلام را خدمت اين عزيزان تبريك عرض كرده  و براي اين آنها آرزوي توفيق نمايم.
بديهي است توسعه همه جانبه و مستمر شهر ايلام مستلزم برنامه دقيق تامين مالي است و بدون برنامه مدون مالي امكان تحول اساسي در سطح شهر و ساختن شهري زيبا كه در آن حقوق شهروندي بطور كامل به رسميت شناخته شود وجود ندارد و شهردار تنها به ظن خود براي مدتي يار شهروندان خواهد بود. اتكاي شهرداري به درامدهاي داخلي عادي و كمكهاي دولتي به تنهايي نميتواند كافي باشد و بويژه اينكه استمرار ندارند.
بخش عمده اي از برنامه هاي مديريت شهري توجيه اقتصادي براي اجرا توسط بخش خصوصي را دارند و لزومي ندارد شهرداري منابع محدود خود را صرف اجراي اين پروژه ها نمايد. بيش از ٣٠ درصد جمعيت استان در شهر ايلام زندگي مي كنند و اين بيانگر اهميت مديريت شهري است.
اگر شورا و شهرداري ميخواهند مديريت ممتاز و متمايزي داشته باشيد و توفيقات دو چندان، لازم است موارد زير را مد نظر داشته باشد؛
1. مديريت شهري امروز ملاحظات خاص خود را دارد و لذا بيش از هر چيز امروز مديريت شهري به فكر تاره و تغيير نگرش نياز دارد. رفع اين مشكل مستلزم تهيه سازوكار و توسعه نهادهاي دروني شهرداري در ارتباط با نهادهاي بيرون از شهرداري بويژه دانشگاهيان، صاحبنظران و ... است.
2. براي پايداري درامد شهرداري بايد اتكا به كمك هاي دولتي و منابع عادي كم شود و در عوض برنامه مشاركت با بخش خصوصي تدوين شود. طبيعي است كه برنامه بايد بگونه اي جذاب باشد كه هم باعث استقبال فعالان بخش خصوصي شود و هم منجر به استمرار درامدهاي شهرداري در سطح وسيع گردد. همواره سرمايه گذاران علاقه وافري به سرمايه گذاري در حوزه شهري دارند وليكن رفتار مديريت شهري در گذشته به حدي زننده بوده كه رغبت فعالان بخش خصوصي را از بين برده است نمود اين رفتارها نرخهاي بالاي پيشنهادي سهم شهرداري در مشاركت با بخش خصوصي بوده است.
3. سازمان سرمايه گذاري شهرداري در عالي ترين سطح سازماندهي شود.
4. سازمان ميادين ميوه و تربار نقش واقعي خود را بازي كند. توسعه كانكسهاي عرضه ميوه و نابساماني وانت بارهاي عرضه ميوه سيماي شهر را بهم ريخته است. لازم است با قيد فوريت تعيين تكليف گردد.
5. اجراي تعداد زيادي از پروژه ها توسط بخش خصوصي توجيه دارد لزومي به اجرا از محل منابع شهرداري نيست. از مشاركت با بخش خصوصي مفر درامدي پايدار حاصل خواهد شد. قرار نيست همه پاركها و شهر بازيها و ،.. را شهرداري احداث نمايد. در كنار پاركها و شهربازيهاي عمومي، پاركها و شهربازيهاي تخصصي نيز قابليت اجرا توسط بخش خصوصي را دارند. مي طلبد ظرف يك ماه كل پروژه هاي توجيه دار شناسايي شوند نحوه مشاركت شهرداري آنهم جذاب براي بخش خصوصي تدوين شود و به سرعت در سراسر كشور اطلاع رساني شوند.
6. اصناف مزاحم ١٣ گانه برنامه جامع و فورس ماژور جابجايي نياز دارند كه توسط بخش خصوصي و الزام كارگروههاي استانداري به انتقال قابل انجام است.
7. زيبايي هاي شهري هم توسط مردم و بخش خصوصي قابل خلق است ولذا برنامه نياز دارد. لزومي ندارد مخارج زيبايي توسط منابع شهرداري ايجاد و براي نگهداري آنها كلي هزينه شود. سيما و منظر شهري با تدوين و رعايت الزاماتي در ساخت و سازها، واحدهاي صنفي و... قابليت دگرگوني دارد.
8. سازمان فرهنگي هنري شهرداري تشكيل و در حداكثر وظايف خود در ارتباط با شهروندان و حقوق شهروندي به فعاليت بپردازد.
اميدوارم با خرد جمعي اعضاي شورا و شهردار، مديريت شهري در ايلام جان تازه اي بگيرد. امروز شهرداري بيش از هر چيز به فكر نو و تغيير نگرش نياز دارد.

با آرزوي فردايي بهتر براي شهر ايلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار