حبیبی خبر داد:
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین از پیش بینی خرید بیش از 200 هزار تن گندم در سال جاری در استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۴۸۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 27 August 2017
منوچهر حبیبی، معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در گفتگو با خبرگزاری تابناک قزوین از پایان فصل خرید تضمینی گندم خبر داد و اظهار کرد: 31 مرداد، خرید تضمینی گندم در استان قزوین به پایان رسیده است.
وی افزود: موجودی بالای گندم در اوایل سال گذشته و افزایش چشم گیر خرید گندم در سال 95 موجب پرشدن ظرفیت سیلوهای دولتی و خصوصی شده بود .
حبیبی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 264 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود، بیان کرد: با توجه به حجم بالای گندم سال گذشته و پر بودن سیلوها، برای خرید گندم در سال جدید باید ابتدا سیلوها تخلیه می شدند.
وی ادامه داد: اخذ مجوز برای حمل گندم به خارج از استان از طریق ناوگان ریلی باعث شد تا بتوانیم حدود 200 هزار تن از گندم های موجود در استان را به فروش رسانده و حجم گندم در سیلوهای استان در ابتدای فصل خرید را به 95 هزار تن برسانیم.
معاون امور اقتصادی استاندار بیان کرد: در دو مرحله دوره آموزشی کنترل کیفی و شناخت آفات ، سن گندم و.... برای عوامل اداره کل جهاد کشاورزی و اتحادیه تعاونی روستایی و عوامل دخیل در امر خرید برگزار شد .
وی در ادامه از  بازدید میدانی کلیه مراکز خرید و سیلوها خبر داد و افزود: بازدید میدانی ازکلیه مراکز خرید و سیلوها، تعیین موجودی گندم نزد مراکز و نهایتاً انبارگردانی برخی از سیلوها نیز انجام شد.
حبیبی ادامه داد:در این راستا، گروه های متخصص دستگاه های ذیربط مکرراً درمراکز خرید گندم حاضر و از نزدیک فرآیند خرید را مورد رصد و نظارت واقع و مشکلات احتمالی پیش آمده را نیز در همان محل مرکز رفع نموده اند.
وی در خصوص تعداد مراکز و میزان خرید نیز گفت: نسبت به خرید بیش از 210 هزار تن گندم، در سطح شهرستانهای آبیک، البرز، بوئین زهرا، قزوین، تاکستان و در 30 مرکز خرید ثابت با کمترین تاخیر و با بیشترین دقت اقدام شده است.
حبیبی در ادامه به اقدامات تامینی اشاره کرد و افزود: با هماهنگی بعمل آمده با نیروی انتظامی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت نفت مشکلی از بابت مشکلات ترافیکی و تامین سوخت ادوات کشاورزی وجود نداشت و با این تدابیر هیچگونه تجمع و نگرانی در زمان تحویل محصولات مشاهده نگردید.
معاون استاندار در خصوص میزان و نحوه پرداخت بهای گندم نیز بیان کرد: مقدار خرید پس از ثبت در سامانه خرید، تهیه چک لیست ، CD اطلاعات کشاورزان و تایید عوامل تشخیص و ذیحساب به بانک عامل جهت قرار گرفتن در صف پرداخت ارسال ظرف مدت 24 ساعت ارسال شده است.
وی افزود: وجه مطالبات گندمکاران نیز در کل کشور و استانهای درگیر امر خرید در دو مرحله و ابتدا به میزان 50% مطالبات پرداخت می گردد و آخرین پرداختی ها مربوط به تاریخ 20/5/96 می باشد.
حبیبی تأکید کرد: بیش از 1330 میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده است و در پرداخت بعدی درصدی بیشتر از مطالبات کشاورزان استان نیز وصول خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار