فرماندار رفسنجان گفت: سال گذشته ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای صادرات در زمینه پسته تصویب شد اما تنها مجموع تسهیلات جذب شده سال گذشته ۴۳ درصد است.
کد خبر: ۴۸۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 27 August 2017
حمید ملانوری  ظهر امروز در ستاد عالی پسته استان کرمان با اشاره به اینکه در شهرستان رفسنجان ۸۰ هزار باغ پسته وجود دارد، اظهار داشت: سالانه در این شهرستان ۶۵۰ تا ۸۰۰ تن سم برای این باغات مصرف می شود.

وی عنوان کرد: در طول  سال نزدیک ۶۰ میلیون تومان کشاورزان پول سم پرداخت می کنند  و در سایر موارد مانند هزینه های آّب، برق، نگهدار باغات  و ... هزینه های زیادی برای تولید پسته می شود.

ملانوری بیان کرد: سال گذشته ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای  صادرات در زمینه پسته تصویب شد اما  تنها مجموع تسهیلات جذب شده سال گذشته ۴۳ درصد است.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: کسی تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد را جذب نمی کند زیرا توان پرداخت آن را ندارد و هر چه سود نرخ تسهیلات بانکی باشد همه از جیب کشاورز می رود.

وی بیان داشت: پسته های که در بازار خریداری می شود هزینه تمام شده آن را کشاورز پرداخت می کند.

ملانوری گفت: در مجموع ۷۰ درصد تولید کنندگان پسته خرده مالک و ۳۰ درصد عمده هستند  و خرده مالک ها در حال حاضر قبل از برداشت محصول خود را با هر قیمتی  فروخته اند.

وی  افزود: از بانک کشاورزی در خواست داریم  یک تسهیلات ارزان قیمت  در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا بتواند محصول خود را با خیال راحت تا به ثمر رسیدن نگه دارند.

فرماندار رفسنجان گفت: آمریکا دو برابر کشور تولید پسته داشت اما نتوانست رقیب ما شود زیرا پسته ایران کیفیت و تنوع دارد.

ملانوری تاکید کرد: ما نگران رقبایی خارج نسیتیم بلکه نگران بازار داخل و کسانی که  در کشور سیاست کذاری می کنند هستیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار