مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی یزد گفت: این استان با توجه به ظرفیت موجود در تولید دانه های روغنی بخش صنایع غذایی قادر به تولید نیمی از روغن کنجد مورد نیاز کشور است.
کد خبر: ۴۸۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 27 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»،سید مسعود عظیمی افزود: این شرکت در حمایت از صنوف تولیدی و توسعه واحدهای محصولات کنجدی اقدام به ایجاد مجتمع کارگاهی این محصول در شهرک صنعتی اردکان کرده است.
وی یکی از معضلات موجود در این صنعت را وجود واحدهای بدون مجوز عصاری (پوست‎‎کنی کنجد و تولید ارده) در مناطق نامناسبی همچون زمین‏‏های کشاورزی و باغ‌های پسته حاشیه اردکان عنوان کرد.
عظیمی افزود: با توجه به این مشکلات و نیز ابراز تمایل تولیدکنندگان خوشه برای نوسازی و گسترش واحدهای تولید خود، طرح ساخت مجتمع کارگاهی ویژه محصولات کنجدی در اردکان از سوی خوشه محصولات کنجدی در دستور کار قرار گرفت که نتایج بسیار ارزنده ای داشت.
وی با بیان اینکه این مجتمع کارگاهی محصول عملکرد خوشه محصولات کنجدی استان است، اظهار کرد: این مجتمع در زمینی به مساحت بیش از 70 هکتار ایجاد شده است و در حال حاضر نزدیک به 70 واحد کارگاهی در آن مستقر است که از این تعداد 15 واحد به بهره برداری و تولید رسید.
عظیمی با اشاره به اینکه اردکان قطب تولید محصولات کنجدی در کشور است، گفت: در صورتی که حمایت های دولتی و ارائه سوبسید های لازم به واحدهای تولید کننده روغن کنجد اختصاص یابد، رونق چشمگیری در این صنعت ایجاد خواهد شد و شاهد ایجاد اشتغال قابل ملاحظه ای خواهیم بود.
مدیرعامل شهرکهای صنعتی یزد در خصوص اقدامات شرکت برای رونق بازار و صادرات این محصولات نیز بیان کرد: ایجاد کنسرسیوم صادراتی محصولات کنجدی از جمله مهمترین اقدامات حمایتی از این صنوف تولیدی است.
عظیمی ادامه داد: حضور در بازار روسیه، مالزی، کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله اقداماتی است که توسط این کنسرسیوم صورت گرفت و نیز برنامه ریزی برای حضور مویرگی در زنجیره فروش محصول در بازار روسیه از جمله اقداماتی است که در دست اقدام است.
وی ادامه داد: تغییر ظاهر و بهبود بسته بندی محصولات از جمله سایر اقدامات صورت گرفته است که در حال حاضر چهار واحد تولید کننده ظروف بسته بندی در شهرک صنعتی اردکان مستقر شد و نقش بسزایی در بهبود کیفیت بسته بندی تولیدات کنجدی دارد.
استان یزد با وجود بیش از 150‌واحد تولیدی محصولات کنجدی، به عنوان قطب تولید فرآورده‏‏های کنجدی در کشور شناخته می‏‏شود.
عصر پنجشنبه گذشته یک واحد تولید انواع فرآورده های کنجدی با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نخستین روز آغاز هفته دولت با 25میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرستان اردکان به بهره برداری رسید.
این واحد با تولید سالانه هزار و 800 تن حلوا ارده، ارده و روغن کنجد ساخته شد و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال 18 نفر مستقیم و 20 نفر غیر مستقیم فراهم شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار