به منظور توسعه فضاهای تفریحی در شهر اصفهان؛
تابناک: احداث پارک کوهستانی در دامنه کوه نخودی در منطقه شرق اصفهان به منظور ایجاد فضایی مناسب و آرام برای تفریح خانواده‌های اصفهانی در دستور کار شهرداری قرار دارد.
کد خبر: ۴۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 16 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌‌ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، یکی از اهداف مدیریت شهری توسعه و ایجاد اماکن گردشگری و تفریحی در شهر اصفهان بوده، بر این اساس تبدیل 3 کوه صفه، نخودی و قائمیه شهر به قطب گردشگری در دستور کار قرار گرفته که در حال حاضر کوه صفه به عنوان یکی از مراکز تفریحی و گردشگری اصفهان مورد استقبال بسیاری گردشگران قرار گرفته است.

در این راستا با توجه به اینکه کوه نخودی در این محدوده همانند کوه صفه دارای ظرفیت‌های گردشگری و فضای سبز بوده، در آینده‌ای نزدیک به قطب گردشگری تبدیل می‌شود.

مدیر منطقه 4 شهرداری اصفهان در این باره اظهار داشت: طرح کوه نخودی نهایی و در کمیسیون فنی نیز تائید شده است.

حمیدرضا شهیدی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح نیز امسال بودجه پیش‌بینی شده، افزود: طرح کوه نخودی اکنون در مرحله مناقصه و تعیین پیمانکار بوده و پس از آن، عملیات اجرائی طرح آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه کوه نخودی در 3 بخش پارک کوهستانی، جنگلی و طبیعی پیش‌بینی شده، گفت: پارک جنگلی شرق در پائین این کوه ایجاد شده، همچنین در غرب کوه نیز باغ تندرستی احداث که در آن پیست دوچرخه‌سواری تعبیه شده است.

مدیر منطقه 4 شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهربازی رویاها در شمال غربی کوه نخودی نیز قرار داشته، از این رو با اجرای طرح گردشگری کوه نخودی در آینده‌ای نزدیک، این محدوده به قطب گردشگری بین‌المللی تبدیل می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار