وزیر نفت گفت: پیش‌بینی می‌شود بر اساس مذاکرات با طرفین، ۱۰ قرارداد جدید نفتی تا پایان سال ۹۶ امضا شود.
کد خبر: ۴۸۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 28 August 2017
به گزارش تابناک : بیژن زنگنه در باره امضای ۱۰ قرارداد نفتی تا پایان سال تصریح کرد: این یک مجموعه است و نمی‌توان تعداد دقیقی عنوان کرد اما براساس مذاکرات جدی انجام شده با طرفین قراردادها، پیش‌بینی می‌شود که حدود ۱۰ قرارداد امضا شود.

زنگنه با اشاره به این که امضای قراردادهای جدید نفتی اولویت بندی شده‌اند، افزود: همه مذاکرات به خوبی پیش می‌روند و هیچ مذاکره‌ای مانع مذاکرات دیگری نیست.

وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین قرارداد پس از امضای قرارداد طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با  کنسرسیومی به رهبری شرکت فرانسوی توتال چه خواهد بود، گفت: طرح توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی، میدان مشترک آذر، میدان های سهراب، آب تیمور، منصوری و آزادگان در اولویت قرار دارند.

زنگنه با اشاره به این که طرح توسعه میدان آزادگان به دلیل پیچیدگی‌های فنی که دارد زمان‌بر است، اظهار کرد: با توجه به امضای نخستین قرارداد نفتی پس از برجام در تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای نفتی پیشرفت بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان این که متن اصلی و پیوست همه قراردادها نهایی شده است، به رادیو گفت: بحث‌های فنی هر میدان در جای خود یکتاست و نمی توان مذاکراتی که برای یک میدان انجام می‌شود در میدان دیگری نیز اعمال شود.

وزیر نفت تصریح کرد: ابتدا باید بحث فنی هر میدان انجام شود تا بتوان میزان، نحوه و مراحل سرمایه گذاری را مشخص کرد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار