سال گذشته، لامبورگینی از کانسپت ترزو میلنیو رونمایی کرد؛ ظاهر این خودرو نشان از این داشت که می‌تواند کانسپت یک سوپرکار الکتریکی باشد. ترزو میلنیو، تا زمانی در حالت کانسپت باقی خواهد ماند که تکنولوژی باتری پیشرفت بزرگ دیگری داشته باشد. اما این کار باعث نشده که گروه فولکس‌واگن، کار خود را روی یک پلتفرم متوقف کند. از ظواهر امر پیداست که پوشه هدایت این پروژه را به عهده گرفته است.
کد خبر: ۴۸۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 13 January 2018

به گزارش تابناک : پورشه در نظر دارد پلتفرمی را برای خودروهای اسپرت و سوپرکارهای الکتریکی توسعه دهد که احتمال مشترک بودن آن با برندهای دیگر نظیر آئودی و لامبورگینی نیز وجود دارد. این پلتفرم جدید که SPE نام دارد، از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است چرا که می‌تواند در جایگزین پورشه 918 گرفته تا R8 الکتریکی یا حتی در کانسپت ترزو میلنیو استفاده شود.

توسعه پلتفرمی مخصوص سوپرکار الکتریکی

یکی از مدیران اجرایی ارشد گروه فولکس‌واگن که نمی‌خواست نامش فاش شود، ضمن تایید انتخاب پورشه برای توسعه این پلتفرم روی خودروهای اسپرت 2 در و سوپرکارها گفت: البته این به معنای آن نیست که تولید یک سوپرخودروی الکتریکی پورشه خیلی نزدیک باشد.

طبق پیش‌بینی‌ها، نخستین خودروی SPE تا بعد از سال 2025 به بازار عرضه نخواهد شد. بعد از آن، تکنولوژی باتری می‌تواند به‌شدت تغییر کند؛ طوری که باتری‌های سلول جامد یا چیزی کاملا متفاوت از آن، جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی امروز شوند.

اما با این حال، انتظار می‌رود سال آینده پورشه فروش اولین خودروی کاملا الکتریکی خود یعنی مدلMission E را آغاز کند. هرچند این مدل به اندازه پانامرا بزرگ نیست، اما پیش‌بینی می‌شود که قدرتی معادل 600 اسب بخار داشته باشد. همچنین شتاب صفر تا 100 این مدل در کمتر از 3.5 ثانیه اتفاق می‌افتد. 

توسعه پلتفرمی مخصوص سوپرکار الکتریکی

پورشه ضمن اشاره به قدرت پیمایش مسافت این مدل تصریح کرد: به دلیل برخورداری از یک سیستم شارژ 800 ولتی، توانایی پیمایش این خودرو بیش از 480 کیلومتر است، اما جذاب‌تر اینکه این خودرو می‌تواند 80 درصد از شارژ خود را تنها در 15 دقیقه تکمیل کند.





منبع : خودرونویس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار