امام جمعه بوشهر گفت: طلبه انقلابی باید با زمان شناسی به سئوالات موجود پاسخ دهد.
کد خبر: ۴۸۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 29 August 2017
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه بوشهر با بیان اینکه تحصیل درحوزه علمیه خدمت به دین، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است اظهار داشت:  کسانی که مورد عنایت خداوند و مورد محبت ایزد منان قرار می‌گیرند، حضرت باریتعالی وی را فقیه دین قرار می‌‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، حوزه‌های علمیه را سرزمین بارش الطاف معرفتی الهی دانست و تصریح کرد: در مدارس علمیه تولید کننده انسان‌های آسمانی تحت هدایت خداوند تبارک و تعالی است و طلاب به عنوان سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند.


امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه طلاب سرمایه‌‌ای عزتمند است خاطر نشان کرد: نخستین عامل موفقیت یک طلبه، عهد اسلامی، ایمانی، تقوا و اخلاق با خداونداست.

صفایی بوشهری با بیان اینکه یک طلبه باید مظهر اخلاق و تقوا باشد تصریح کرد: طلاب باید مظهر اخلاق، ایثار، خدمات و انضباط باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، داشتن اخلاص، جدیت در تحصیل، تلاش کارآمد، نظم، انضباط، محبت به اهل بیت(ع) و نداشتن نگران آینده را از ویژگی‌های طلاب دانست و افزود: درس اخلاق در حوزه علمیه باید منظم‌ترین و پربارترین برنامه درسی طلاب باشد چراکه طلاب مظهر اخلاق اسلامی هستند.


امام جمعه بوشهر با بیان اینکه درس اخلاق در مدرسه علمیه باید پایه و اساس باشد، انقلابی بودن را یکی از عوامل موفقیت و وظایف مدارس علمیه است و  تاکید کرد: وظایف مدارس علمیه در شرایط کنونی حمایت، هدایت و نظارت بر انقلاب اسلامی و ولایت‌مداری و پیروی پرمعرفت از مقام معظم رهبری است.

صفایی بوشهری، انقلاب اسلامی را مظهر تجلی اسلام ناب دانست و تصریح کرد: اگر حوزه‌های علمیه انقلابی نباشند، اسلام ناب و انقلاب اسلامی دچار خطر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر حضور فعال طلاب در مراحل سرنوشت ساز انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: حمایت از انقلاب اسلامی  و پاسداری از حریم ولایت در تمامی مراحل باید مورد توجه طلاب و روحانیون باشد.


امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جهان استکبار در پی نابودی اسلام ناب، تشیع و انقلاب اسلامی است گفت: انقلاب اسلامی پرچم‌دار تشیع در جهان اسلام است که طلاب در پاسداری از انقلاب اسلامی و شناسایی ترفندهای دشمنان باید بصیرت داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر نیز با بیان اینکه این مدرسه در بخش‌های اخلاقی، تربیتی، تهذیبی، علمی و آموزشی فعالیت‌های قابل توجهی دارد افزود: راه‌اندازی اردوهای اربعین و شورای تهذیب و درس اخلاق یکی از موفقیت‌های مدرسه علمیه بوشهر است.

حجت‌الاسلام سید مهدی آقامیری با تاکید بر راه‌اندازی مشاوره اسلامی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر تصریح کرد: با توجه به نیاز استان بوشهر به مشاوره اسلامی، تلاش می‌شود این رشته تحصیلی سال آینده راه‌اندازی شود.


وی با بیان اینکه از پایه‌های یک تا  سطح درس خارج در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر تدریس می‌شود افزود: چرخه علمی در این مدرسه کامل است که غنی بخشی از برنامه‌های مهم امسال است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر  از اردوهای جهادی طلاب بوشهر خبر داد و گفت: برای ارائه خدمات به مناطق مختلف، طلاب حوزه علمیه بوشهر به مناطق مختلف از جمله نقاط محروم و دور افتاده اعزام می‌شوند.


آقامیری با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در مدرسه علمیه بوشهر خاطر نشان کرد: طرح‌های مختلفی در راستای توسعه زیرساخت‌های مدرسه علمیه بوشهر در حال اجراء است که در این راستا صندوق قرض‌‌الحسنه ولایت در این مدرسه برای ارائه خدمات به قشرهای مختلف مردم از جمله طلاب ایجاد می‌شود.


در این مراسم از طلاب موفق در عرصه‌های مختلف تجلیل و قدردانی شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار