هرچند در تمام نقاط کشور ،بدلیل حضور افراد ناسالم ونخاله در سطح جامعه ، وقوع سرقت بعنوان پدیده ای زشت اجتماعی ،چهره جامعه را مخدوش نموده است ،اما اینکه در مرز تجاری مهران آنه هم با حضور چندین پاسگاه انتظامی ومرزبانی وایست وبازرسی های متعدد در مسیر چنین اتفاق ناگواری به وقوع بپیوندد ،قدری غیرمعمول والبته نگران کننده به نظر می رسد.
کد خبر: ۴۸۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 29 August 2017
مرز بین المللی مهران یکی از مهمترین مرزهای خاکی کشور در زمینه تبادلات مرزی وتجاری کشور با عراق محسوب می شود .
 
به گزارش تابناک ایلام ،اهمیت مرزبین المللی مهران ونقش آن در توسعه صادرات غیرنفتی کشور بر کسی پوشیده نیست .برهمین اساس متولیان امر در دولت با علم به این مهم ،همواره در راستای ترغیب و تشویق بازرگانان و فعالین بخش خصوصی برای حضور دراین مرز ونقش آفرینی درآن اقداماتی را دردستو کار خود قرا داده اند.
 
لازمه به ثمر نشستن این برنامه های ترغیبی ، افزایش وحفظ حضور فعالین اقتصادی در مرز مهران ،تهیه وتامین زیر ساختها وتسهیل حضور آنان در مرز و تامین امکانات مورد نیاز است . یکی از مهمترین مولفه ها برای پایداری این حضور واستمرار فعالیتهای اقتصادی تامین امنیت است .
 
گرچه بصورت عام ،مرز مهران واستان ایلام یکی از امن ترین مرزهای کشور شناخته شده است ،اما این موضوع نباید به دستاویزی برای سرپوش گذاشتن بر برخی ناهنجاری ها و غفلت از افرادی تلقی شود که با ناامن جلوه دادن مرز ،سنگهای بزرگی در مسیر توسعه مهران واستان قرا می دهند.
 
شب گذشته در اقدامی تامل برانگیز ،غرفه های تجار مستقر در پایانه مرزی مهران مورد دستبرد قرار گرفته وبنا به شواهد موجود ،ضمن ایراد خسارت به اموال وامکانات آنان ،بخشی از اموال ،اورراق بهادار و احتمالا وجوه موجود در صندوقها  به سرقت رفته است .
 
هرچند در تمام نقاط کشور ،بدلیل حضور افراد ناسالم ونخاله در سطح جامعه ، وقوع سرقت بعنوان پدیده ای زشت اجتماعی مرسوم شده وچهره جامعه را مخدوش نموده است ،اما اینکه در مرز تجاری مهران آن هم با حضور چندین پاسگاه مرزبانی وایست وبازرسی های متعدد در مسیر ،چنین اتفاق ناگواری به وقوع بپیوندد ،قدری غیرمعمول والبته نگران کننده به نظر می رسد.
 
بهتراست ،نیروی انتظامی تلاشگر ،بمنظور پیشگیری از وقوع چنین جرایمی که تبعات نامطلوب آن دامن اقتصاد ،توسعه و پیشرفت استان را خواهد گرفت ،بدون مماشات برخورد کرده واز وقوع چنین جرایمی آن هم در نقطه حساس مرزی  ممانعت بعمل آورند.
 
ناگفته نماند با توجه به اینکه تاکنون متولی خاصی در خصوص تامین امنیت محل فعالیت تجار مشخص نشده است ،این موضوع کماکان در بین فرمانداری،حراست کمرک،ناجا ومرزبانی سرگردان مانده و نامشخص ماندن متولی تامین امنیت محوطه فعالیت تجار ،رقم خوردن چنین ناهنجاری را منجر شده است .
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار