معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه برنامه مهم سرشاخه کاری باغات گردوی تویسرگان، توسعه کشت زعفران و توسعه گلخانه‌ها در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: امیدوارم در استان همدان کشاورزی پایدار محقق شود.
کد خبر: ۴۸۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 29 August 2017
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: برنامه مهم سرشاخه کاری باغات گردوی تویسرگان، توسعه کشت زعفران و توسعه گلخانه‌ها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش فارس، شهرام پرورش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال 92 تا سال گذشته در استان همدان 135 هزار اصله نهال پیوندی تولید شده است، اظهار کرد: از سال 92 تا 95 در استان همدان 80 هزار و 358 تن تولیدات گلخانه‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه در زمینه بهره‌وری آب 270 هکتار زعفران در استان همدان کشت شده است، افزود: همچنین سطح زیر کشت گلمحمدی از 54 هکتار به 92 هکتار در سال جاری رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه برنامه مهم سرشاخه کاری باغات گردوی تویسرگان، توسعه کشت زعفران و توسعه گلخانه‌ها در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: امیدوارم در استان همدان کشاورزی پایدار محقق شود.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید سبزی یکسری اقدامات اجرایی انجام شده است، افزود: کشت سبزی استان را در نقاطی که آلودگی کمتری دارد می‌توان انجام داد.

پرورش با  بیان اینکه در زمینه سبزی‌کاری باید نقطه‌ای در حاشیه شهر همدان مشخص کرد تا کشاورزان به آنجا هدایت شوند، افزود: در این راستا چندین مکان معرفی شده اما مشاور رد کرده است.

وی با بیان اینکه کشت سبزی را هم در فضای باز و هم در فضای گلخانه می‌توان انجام داد، افزود: به گلخانه‌داران پیشنهاد می‌کنیم که در کشت‌های خود تنوع ایجاد کرده و خیار و گوجه تولید نکنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به موضوع مکانیزاسیون اشاره کرد و با بیان اینکه 27 هزار و 870 دستگاه انواع تراکتور، 852 کمباین در استان همدان در قالب 68 تشکل فعالیت دارند و به 50 هزار اراضی خدمت می‌رساند.

وی با بیان اینکه 6 واحد تولیدکننده ماشین‌آلات کشاورزی با ظرفیت 3 هزار دستگاه در استان همدان وجود دارد، ادامه داد: کمباین تولیدی در استان همدان از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود.

پرورش با بیان اینکه خط ویژه مکانیزاسیون مهیا شده که کشاورز به راحتی می‌تواند وسیله مورد نیاز خود را تهیه کند، افزود: از سال 92 تا پایان سال 95 در استان یک‌هزار و 571 و نیم میلیارد تومان تسهیلات مکانیزایسیون تزریق شده است.

وی ادامه داد: از سال 91 تا سال 95 در استان همدان 5 هزار و 600 دستگاه تراکتور و کمباین شماره‌گذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار