در فوتبال هیچگاه بازی تشریفاتی وجود ندارد و ما این را یاد گرفته ایم. همیشه هر مسابقه ای یک تست و آزمون است. بازی با کره جنوبی هم تحت هر شرایطی، برای ما همیشه رسمی و بسیار مهم محسوب می شود. هیچوقت بازی تشریفاتی با کره جنوبی نداشته و نداریم.
کد خبر: ۴۸۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 29 August 2017
تیم‌ملی ایران روز پنجشنبه همین هفته، در دیداری مهم، به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از خبرآنلاین؛شاید در ظاهر این بازی به دلیل صعود ایران به جام جهانی تشریفاتی باشد ولی از آنجا که ایران و کره جنوبی همیشه جنگ حیثیتی داشته اند، حساسیت مسابقه بالا می رود. تیم ملی در 4 دیدار گذشته موفق شده کره جنوبی را شکست دهد و می خواهد برای پنجمین بار متوالی این تیم را ببرد. کارلوس کی روش سرمربی ایران هم به محض ورود به فرودگاه اینچئون در حومه شهر سئول، اعلام کرد تیم ملی می خواهد برنده بازی باشد و دست پر کره جنوبی را ترک کند. علیرضا جهانبخش وینگر راست تیم ملی هم می گوید ایران نمی خواهد رکوردهایش را از دست دهد و باید دو بازی پیشرو مقابل کره جنوبی و سوریه را ببرد. علیرضا درباره این بازی می گوید:«در فوتبال هیچگاه بازی تشریفاتی وجود ندارد و ما این را یاد گرفته ایم. همیشه هر مسابقه ای یک تست و آزمون است. بازی با کره جنوبی هم تحت هر شرایطی، برای ما همیشه رسمی و بسیار مهم محسوب می شود. هیچوقت بازی تشریفاتی با کره جنوبی نداشته و نداریم. در این مسیری که قرار گرفته ایم، برد مقابل کره جنوبی برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد.»

او این را گفت و ادامه داد:«ما در مرحله نهایی مقدماتی در هیچ مسابقه ای نباخته ایم و یک گل هم دریافت نکرده ایم. این رکوردی است که برای اولین بار برای تیم ملی ما رقم می خورد. در کنار این، برای دومین بار متوالی به جام جهانی صعود کرده ایم. از سال 98 یکی در میان به جام جهانی رفتیم و حالا تابو را شکسته ایم. این دو بازی باقی مانده برای ما فوق العاده حساس است. درست است صعود کرده ایم ولی دوست نداریم رکوردهایمان شکست شود. نه اینکه انگیزه اصلی مان آن باشد. فقط می خواهیم همانطور که تا الان رقیب سرسختی بوده ایم دوباره قدرتمند بازی کنیم و با امتیاز بالا مقدماتی را تمام کنیم. دروغ نگویم من یکی که واقعا از این رکوردها لذت می برم. یک لذت خاصی دارد. فکر می کنم این چیزی است که برای کل تیم لذت بخش است. همین مسئله در طولانی مدت به ما کمک می کند تا با اعتماد به نفس بیشتری به زمین برویم و در مقابل حریفان مان از نظر روانی تحت فشار باشند.»

جهانبخش درباره اینکه برای دومین بار حضور در جام جهانی را تجربه می کند هم حرف می زند و می گوید:«حس خیلی خوبی است اگر بتوانم در روسیه هم برای تیم ملی بازی کنم. کی روش این شانس را به من داد تا برای اولین بار در جام جهانی برزیل بازی کنم و امیدوارم در روسیه هم این شانس را داشته باشم. خیلی برایم هیجان انگیز است و راستش اگر تا چند سال قبل از من در این باره می پرسیدید، قطعا باورش برایم سخت بود.دوست دارم در تمام جام جهانی هایی که تا پایان بازیگری ام برگزاری می شود حضور داشته باشم ولی فوتبال قابل پیش بینی نیست. امیدوارم در روسیه باشم و بتوانم لذت حضور در این بازی را تجربه کنم. بعد از آن باید ببینیم در دوره های بعدی چه اتفاقاتی می افتد. ما تیم جوانی داریم و همین مسئله باعث شده تا توقعات از ما بالاتر برود. در برزیل که واقعا کار سختی داشتیم و دیدید عملکردمان چطور بود. این بار با قدرت بیشتری به جام جهانی صعود کرده ایم و همه دوست دارند از گروهمان بالا برویم. ولی این کار سخت است. باید برنامه ریزی بهتری کنیم. قطعا باید حمایت بیشتری هم از تیم ملی صورت بگیرد. اگر حمایت و برنامه ریزی نباشد نمی توانیم به این هدف برسیم.»

او درباره بازی دوستانه با روسیه هم می گوید:«به شخصه از برگزاری چنین مسابقه ای خوشحال هستم. این یک بازی تدارکاتی بسیار خوب برای ماست. روسیه میزبان جام جهانی است. آنها تیم ملی خود را خیلی تقویت کرده اند و می خواهند در خاک خودشان موفق باشند. این دیدار محکی خیلی جدی برای ما خواهد بود. آخرین بار روسیه را بردیم ولی مسابقه پیشروی ما به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار