کد خبر: ۴۸۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 29 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه ارزش‌های دینی در معرفی یزد به جهانیان فراموش نشود گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد به واسطه وجود همین ارزش‌ها انجام شده است.
 آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی  در نشست شورای اداری استان یزد اظهار داشت: یزد از دیرباز به دارالعباده معروف بوده و نباید این چنین ویژگی‌ها را در معرفی یزد به جهانیان فراموش کنیم.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد به واسطه تلاش و کوشش گذشتگان ما بوده، خاطرنشان کرد: یکی از ارزش‌هایی که در ساختمان‌های یزد وجود دارد، حفظ و صیانت از خانه و خانواده است.

وی با اشاره به اینکه نکات ظریف بسیار دیگری در زمینه‌های معماری و معندسی و جنبه‌های معنوی ساختمان‌ها و بافت تاریخی یزد وجود دارد، خاطرنشان کرد: این چنین مواردی که گویای ارزش‌ها و سبک زندگی اصیل ایرانی اسلامی مردم یزد است سبب ثبت بافت تاریخی یزد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: تلاش، کوشش، جدیت و هنر از جمله ویژگی‌هایی است که به راحتی و به صورت کاملا عیان در ساختمان‌های بافت تاریخی یزد دیده می‌شود که الان متاسفانه بسیاری از آنها وجود ندارد.

ناصری یزدی ادامه داد: الان هر ساختمانی که ساخته می‌شود باید در تمام ساعات شبانه روز از لامپ برای روشنایی استفاده کرد ولی در ساختمان‌های قدیمی نور طبیعی در طول روز در تمام اتاق‌ها وجود داشت.

امام جمعه یزد تصریح کرد: یکی از نمادهای سختکوشی مردم یزد قنات‌هایی است که در مسیرهای بسیار طولانی و با کمترین امکانات به وجود آمده و آب را از نقاط بسیار دور به استان یزد آورده و زمینه آبادانی این شهر را فراهم کردند.

وی با تاکید بر اینکه ارزشهای اسلامی باید در مباحث گردشگری و میراث فرهنگی یزد حفظ شود، گفت: یزد به واسطه همین ارزش‌ها ثبت جهانی شده و ما هم باید از آنها به درستی حفاظت و حراست کنیم و این ارزش‌ها را به درستی به گردشگران خارجی معرفی و منتقل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: امروزه استکبار به دنبال این است که بر خوبی‌ها و ارزش‌های ما پوشش بگذارد و ایران را در جهان بد و خشن معرفی کند، یکی از راه کارهایی که برای معرفی انقلاب، ارزش‌ها، نجابت مردم، فکر خوب، وحدت‌طلبی و دیگر ارزش‌ها وجود دارد، انتقال این ویژگی‌ها به گردشگران خارجی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار