مدیر‌کل امور روستایی استانداری کرمان گفت: ۴۳۱ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۷ میلیارد تومان در هفته دولت در روستاهای سراسر استان کرمان افتتاح شد.
کد خبر: ۴۸۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 29 August 2017
هادی شهسوارپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار‌ داشت: روستاهای استان کرمان از ظرفیت‌های بالایی برخوردارند و توسعه پایدار در روستاها منجر به مهاجرت معکوس روستائیان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 41 درصد جمعیت استان کرمان در روستاها زندگی می‌کنند گفت: تعداد دهیاری‌های مستقر در روستاهای استان دو هزار و 84 دهیاری است که با وجود دو هزار و 524 شورای اسلامی خدمات به مردم می‌دهند.

مدیر‌کل امور روستایی استانداری کرمان با بیان اینکه 92 درصد جمعیت روستایی ما تحت پوشش دهیاری‌ها هستند خاطر‌نشان کرد: پیاده‌کردن اقتصاد مقاومتی در روستاها یکی از مهم‌ترین کارها در حوزه اقتصاد مقاومتی و از وظایف دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه عمده انرژی ما در بحث اشتغال در روستاها است افزود: شوراهای اسلامی باید با برگزاری نشست‌های مشورتی بحث ظرفیت‌شناسی روستا را جدی گرفته و با برنامه‌ریزی دقیق و تهیه برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان مدت پنج ساله، این برنامه را به دهیار تحویل دهد و از او بخواهند.

شهسوارپور در ارتباط با پروژه‌های قابل اففتاح در روستاها در هفته دولت اظهار داشت: 431 پروژه عمرانی از احداث ساختمان دهیاری، بوستان روستایی، غسالخانه و آسفالت معابر آماده افتتاح است که در هفته دولت در روستاهای سراسر استان کرمان افتتاح می‌شود.

وی از بهره‌برداری از 14 ساختمان دهیاری و 30 پارک کودک به‌مناسبت هفته دولت در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: در این هفته آسفالت معابر 243 روستای استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار