با تأیید شورای شهر
تغییر وضع سازمان‌های شهرداری سمنان مطابق دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، پس از تشریح توسط سرپرست شهرداری و با تأیید اعضای شورای شهر سمنان وارد اجرا شد.
کد خبر: ۴۸۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 29 August 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر سمنان، تغییر وضع سازمان‌های شهرداری سمنان مطابق دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، پس از تشریح توسط سرپرست شهرداری سمنان و با تأیید اعضای شورا وارد فاز اجرایی شد.

سرپرست شهرداری سمنان با حضور در جلسه رسمی شورای شهر سمنان، به تغییرات ابلاغ‌شده در دستورالعمل مذکور اشاره کرد و گفت: این دستورالعمل اواخر سال 1394 توسط وزیر کشور به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده و شهرداری‌های سراسر کشور موظف شدند تا از مفاد آن تبعیت کنند.

حمید دهرویه با بیان اینکه 14 سازمان در این دستورالعمل تعریف شده که شهرداری هر شهر با توجه به امکانات و مقتضیات خود برخی یا تمام این سازمان‌ها را می‌تواند داشته باشد، گفت: برای هر یک از این سازمان‌ها، اساسنامه‌ای تهیه شده و این اساسنامه‌ها به‌صورت تیپ و برای شهرداری‌های سراسر کشور به‌طور واحد است و دیگر این‌طور نیست که هر شهرداری اساسنامه سازمان‌های زیرمجموعه خود را تدوین و به وزارت کشور پیشنهاد کند.

وی از تقلیل تعداد اعضای هیأت‌مدیره سازمان‌ها از پنج به سه نفر خبر داد و گفت: حضور اعضای هیأت‌مدیره سازمان‌ها به‌غیراز عضو کارشناس، موظف است و به همین دلیل مشمول پرداخت حقوق یا حق‌الجلسه نخواهد بود.

سرپرست شهرداری سمنان با اشاره به اینکه تعداد سازمان‌های شهرداری سمنان پس از اعمال اصلاحات بدون تغییر و همان 9 سازمان خواهد بود، تغییرات مذکور را برشمرد و گفت: پنج سازمان ما تغییر شکلی و محتوایی نداشته و فقط مشمول تغییرات ترکیب اعضای شورا و هیأت‌مدیره خواهد بود و سه سازمان از این پنج سازمان شامل تغییر نام نیز هستند.

دهرویه با بیان اینکه در تغییرات اعمال‌شده نیاز به جذب نیروهای جدید نیست، گفت: 9 سازمان در نظر گرفته شده برای شهرداری سمنان شامل سازمان‌های مدیریت حمل و نقل بار و مسافر، ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، سیمامنظر و فضای سبز شهری، عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت پسماند، فرهنگی اجتماعی و ورزشی، مدیریت آرامستان‌ها و آتش‌نشانی و خدمات ایمنی است.

وی تشکیل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر را حاصل ترکیب دو سازمان تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی و ایجاد سازمان عمران و فضاهای شهری را نتیجه ترکیب سازمان‌های عمران و نوسازی بافت قدیم دانست و اشاره کرد: دو سازمان فناوری و آرامستان‌ها به‌عنوان سازمان‌های جدیدالتأسیس شهرداری سمنان خواهند بود که طی این اصلاحات به مجموعه سازمان‌های شهرداری سمنان اضافه خواهند شد.

سرپرست شهرداری سمنان به شرایط عنوان‌شده در دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور در خصوص رؤسای سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: طبق این دستورالعمل، برخی از مدیران فعلی سازمان‌ها قادر به ادامه فعالیت در این سمت نخواهند بود؛ چراکه شرط مهم صلاحیت رؤسا، رسمی بودن آن‌ها در شهرداری است.

همچنین مقرر شد که اعضای شورای سازمان‌ها ظرف مدت 10 روز آینده تعیین شوند تا پس از تشکیل اولین جلسه آن، سایر مراحل برای اجرایی شدن اصلاحات ابلاغی وزارت کشور اجرا شود.

به علت عدم وجود شهردار در مقطع کنونی و احتمال تغییر کارشناسان عضو هیأت‌مدیره و رؤسای سازمان‌ها توسط شهردار آینده، مقرر شد حکم نامبردگان فعلاً به‌عنوان سرپرست صادر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار