پس از 8 ساعت تلاش بی‌وقفه محقق شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد گفت: آتش سوزی جنگل‌های منطقه حفاظت شده کوسالان در محدوده روستاهای کرآباد و روآر این شهرستان پس از هشت ساعت تلاش بی‌وقفه با همکاری مردم محلی مهار شد.
کد خبر: ۴۸۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹ 29 August 2017

به گزارش تابناک کردستان، جعفر عبدالله‌پور در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: ساعت 18 روز گذشته جنگل‌های محدوده روستای کرآباد از توابع بخش مرکزی سروآباد دچار آتش سوزی شد که بلافاصله نیروهای منابع طبیعی، انجمن‌های مردم نهاد و مردم روستای کرآباد به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی گفت: روز گذشته (دوشنبه) بعد از 3 ساعت تلاش بی‌وقفه آتش‌سوزی در ساعت 21 مهار شد اما ساعت 10 صبح امروز (سه‌شنبه) دوباره آتش‌سوزی در این منطقه آغاز شده بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد تصریح کرد: با حضور به‌موقع نیروهای مردمی، منابع طبیعی و انجمن‌های مردم نهاد آتش سوزی بعد از 8 ساعت تلاش بی‌وقفه ساعت 18 مهار شد.

وی با بیان اینکه 5 هکتار از پوشش گیاهی این منطقه در اثر حریق از بین رفته است، گفت: آتش سوزی به صورت سطحی بوده و آسیب جبران ناپذیری به درختان این منطقه وارد نشده است.

عبدالله‌پور افزود: نیروهای امدادی و مردم به دلیل صعب‌العبور بودن و شیب تند منطقه، سنگلاخی بودن مسیر، گرمای شدید هوا و وزش باد عملیات مهار آتش‌سوزی با مشکل روبرو شده بودند.

وی با بیان اینکه جنگل‌های منطقه حفاظت شده کوسالان در محدوده روستای روآر از توابع بخش مرکزی سروآباد همزمان با آتش‌سوزی جنگل‌های روستای کرآباد دچار حریق شده بود اظهار کرد: این حادثه نیز با حضور مردم و گروه‌های اطفاء حریق منابع طبیعی با تلاش 8 ساعته هم اکنون مهار شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد گفت: آتش سوزی در این منطقه نیز به صورت سطحی بوده و حدود 50 هکتار از پوشش گیاهی منطقه در اثر حریق از بین رفت ولی به درختان آسیب زیادی وارد نشد.

وی با بیان اینکه تمام نیروهای اداره منابع طبیعی سروآباد بویژه بانوان در عملیات مهار آتش سوزی حضور داشتند افزود: فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین مردم منطقه نهادینه شده و اگر حضور به موقع نیروهای مردمی نبود، مهار آتش سوزی امکان‌پذیر نبود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار