مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: برای کاهش بزهکاری و آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه ای کلانشهر شیراز، انجام فعالیت های فرهنگی همه جانبه ضرورتی انکار ناپذیر است و انتظار می رود بخش های غیر دولتی از جمله شهرداری همکاری و مشارکت بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۴۸۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 30 August 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید علی محمد موسوی، افزود: برای اجرای برنامه های موثر فرهنگی در مناطق حاشیه شهر شیراز، هماهنگی بین دستگاه های دولتی به خوبی ایجاد شده و با وجودی که نقشه راه در این زمینه مشخص است اما در بخش های غیر دولتی آنچنان که توقع می رفت، انتظارات برآورده نشده است.
وی بیان داشت: آنچه در مورد مناطق حاشیه شهر مد نظر است، مساله بازآفرینی شهری است که زیر بنای آن انجام امور فرهنگی و اجتماعی است و از فروردین 96 که برای این مهم اعتبار تخصیص یافته، برنامه ریزی برای این فعالیت ها آغاز شده و جامعه هدف آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
موسوی گفت: در قالب این برنامه ریزی، انجام اقدام های پیشگیرانه برای کنترل جرائم خشن مانند سرقت و زورگیری در مناطق حاشیه ای و آسیب خیز شهر، مهمترین مساله ای است که برای تحقق آن تلاش می کنیم. 
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس: در کنار شناسایی علل و عوامل آسیب های اجتماعی و کاستن از آنها، موضوع سواد آموزی، تامین بهداشت و درمان و ایجاد اشتغال در مناطق حاشیه شهر از عمده مسائلی است که پیگیری و دنبال می شود.
موسوی، بر موضوع توانمند سازی ساکنان مناطق حاشیه ای شهر تاکید کرد و گفت: شماری از ساکنان این مناطق که از امکانات بهتری برخوردار شدند از این محلات مهاجرت کرده و از فضای بزه دور شدند.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، همچنین به وضعیت مناطق بافت تاریخی شیراز اشاره کرد و بیان داشت: ظرف سال های اخیر بسیاری از افراد ساکن در این بافت به مناطق دیگر مهاجرت کردند و در این مدت عده ای دیگر که بیشتر آنها از اتباع خارجی هستند در این مکان ها ساکن شده اند.
موسوی ادامه داد: به دلیل اینکه زمینه آسیب های اجتماعی و بزه در این بافت ها فراهم بوده، آمار بزهکاری در این مناطق گسترش یافته است. 
او گفت: با توجه به این موضوع، نظارت اجتماعی به ویژه در بافت های میانی که آمار بزه بیشتر است افزایش یافته و پلیس در چارچوب برنامه ای جامع، این مناطق را پاکسازی و افراد خطر ساز را جمع آوری می کند.
وی بیان کرد: در بافت تاریخی شیراز نیز انجام فعالیت های فرهنگی می تواند به عنوان عاملی بازدارنده از میزان آسیب های اجتماعی و بزهکاری بکاهد، به عنوان نمونه ایجاد دانشگاه هنر و مجموعه توریستی در منطقه سنگ سیاه که در بافت تاریخی این شهر قرار دارد و دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است به احیای دو باره این محیط کمک کرده است. 
موسوی ادامه داد: انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه ای و بافت تاریخی شیراز باید به صورت پیوسته و با مشارکت دستگاه های مختلف انجام شود زیرا این کار به تنهایی از عهده یک نهاد و یا دستگاهی خاص برنمی آید و نتیجه این تلاش و فعالیت های مستمر نیازمند گذشت زمان است و به تدریج دستاوردهای آن را مشاهده خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار