اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در پنج روستای بخش مرکزی چالوس کلید خورد.
کد خبر: ۴۸۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 30 August 2017
به گزارش تابناک : اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در پنج روستای بخش مرکزی چالوس با حضور مدیر بازیافت مازندران، بخشدار مرکزی چالوس، نماینده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و دهیاران، شوراها و بهورزان روستاهای سینوا، آهنگرکلا، طلاجو، تازه‌آباد و کریم آباد کلید خورد.

مدیر بازیافت مواد زائد جامد مازندران در این مراسم با اشاره به تولید روزانه 3 هزار و 100 تن زباله در مازندران، محدودیت زمین برای دفن بهداشتی زباله و مشکلات تولید شیرآبه، ضرورت نگاه ویژه به پسماند در استان را با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیای با تخصیص اعتبارات مناسب مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: با افزایش تولید زباله ضمن تهدید سلامت، بهداشت و محیط زیست آسیب جدی به جامعه وارد می‌کند.

شیدالله مهدوی اصولی‌ترین و اساسی‌ترین حلقه پسماند را جهت کاهش تولید زباله، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا با آموزش و فرهنگ‌سازی و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: مشارکت و همدلی شورا، دهیار و بهورز روستاها می‌تواند اجرای این طرح را تضمین کند.

وی ضمن تاکید بر آموزش و فرهنگ‌سازی در تمامی حوزه‌ها، از سایر دستگاها و سازمان‌ها ازجمله دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، رسانه ملی و آموزش و پرورش درخواست کمک کرد و گفت: بر اساس طرح جامع مدیریت پسماند، 9 منطقه استان به عنوان شهر هدف مشخص شده است که می‌بایست تلاش کنیم تا با اجرای این طرح مرکز دفن زباله استان بر اساس طرح جامع کاهش یابد.

مدیر بازیافت مواد زائد جامد مازندران مشکلات و معضلات حوزه پسماند در استان را عدم ساختار مناسب دانست و تصریح کرد: فقدان سازمان مدیریت پسماند استان آسیب جبران‌ناپذیری را در این حوزه وارد کرده و ضرورت ایجاد سازمان مستقل را مورد تاکید قرار داده است. 





منبع : بلاغ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار