مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از برگزاری جشن ولایت علوی در ۴۳ بقعه متبرکه استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۴۸۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 30 August 2017
 حجت السلام مرتضی محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه براساس روزشمار برنامه های دهه ولایت از روز پنج شنبه نهم شهریور ماه همزمان با ۹ ذی‌الحجه، روز عرفه که به نام روز «ولایت و نیایش» نامگذاری شده، ویژه برنامه «جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی» آغاز می شود که در این روز برگزاری دعای عرفه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص و بر پایی ایستگاه های صلواتی پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین روز جمعه دهم شهریور مصادف با۱۰ ذی‌الحجه، مصادف باعید سعید قربان با نام «ولایت و اطاعت» نامگذاری شده است که در این روز نماز عید سعیدقربان با همکاری هیئت امناء و مدیران مراکز فرهنگی وخادمین آستان بقاع متبرکه اقامه می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه بیان کرد: براساس این نامگذاری، روز شنبه ۱۱ شهریور ماه همزمان با ۱۱ ذی‌الحجه به عنوان «ولایت و قرآن» نامگذاری شده که در این روز برپایی محافل انس با قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص پیش بینی شده است .

محمدیان تصریح کرد: روز دوشنبه ۱۳ شهریور ماه همزمان با ۱۳ ذی‌الحجه به نام «ولایت وجوانان» نامگذاری شده است که با دعوت از دانش آموزان و جوانان جهت حضور در فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه، آموزش احکام برای جوانان و نوجوانان و سخنرانی با موضوع غدیر در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص هر شهرستان  از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این روز خواهد بود.

محمدیان گفت: روز سه شنبه ۱۴ شهریور ماه همزمان با۱۴ ذی‌الحجه، «وقف از منظر ولایت » نامگذاری شده است که در این روز بر گزاری نشست های صنفی با موضوع وقف، قدردانی از خیرین و واقفان، برگزاری جلسه انجمن یاوران وقف ،قرائت زیارت جامعه کبیره در امامزادگان از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی افزود: چهارشنبه۱۵ شهریور ماه ، ۱۵ ذی‌الحجه همزمان با ولادت امام هادی علیه‌السلام با عنوان «ولایت و هدایت» نامگذاری شده است که برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی و قرائت زیارت جامعه کبیره از مهمترین برنامه های بقاع متبرکه در این روز خواهد بود.

وی بیان کرد: روزپنج شنبه ۱۶ شهریور همزمان با  ۱۶ذی‌الحجه با نام «ولایت ؛ایثار و شهادت » نامگذاری شده است که غبارروبی امامزادگان و بقاع متبرکه و غبارروبی قبور مطهر شهدا در جوار امامزادگان با دعوت از خانواده‌های معظم شهدا و همچنین تکریم خانواده‌های شهدا و برگزاری یادواره شهدای خفته در جوار امامزادگان،تحت عنوان شب خاطره و معرفی، قرائت وصایا و کرامات شهدای مدفون در جوار امامزادگان  را در برنامه داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار کرد: روز جمعه ۱۷ شهریور همزمان با ۱۷ ذی‌الحجه به عنوان «ولایت و بانوان» نامگذاری شده است که برگزاری همایش «بانوان ولایی» با هماهنگی با هیئت رزمندگان و بسیج خواهران و حوزه‌های علمیه خواهران در یک بقعه شاخص هر شهرستان اجرا می شود، برگزاری مراسم تقدیر از مادران شهدای مدافع حرم و دعای ندبه در بقاع متبرکه از جمله دیگر برنامه‌های این روز است.

محمدیان افزود: روز شنبه ۱۸ شهریور ماه۱۸ ذی‌الحجه،مصادف با عید سعید غدیر، «ولایت و امامزادگان » نامگذاری شده است که برگزاری جشن سراسری عید غدیر از ساعت ۱۰ صبح با حضور مردم ولایتمدار در قالب کاروان‌های شادی بصورت راهپیمایی و حرکت به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این روز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار