موضوع مهم وکلیدی موجود دراین خبر که بررسی بیشتری را می طلبد ،گمانه زنی برخی رسانه ها در خصوص خودکشی این دو دختر نوجوان است ،در صورت صحت موضوع ،عمق فاجعه آسیب های اجتماعی ، خصوصا تداوم "سریال خودکشی "دراستان ایلام را به نمایش می گذارد.
کد خبر: ۴۸۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 30 August 2017

روز گذشته انتشار خبر سقوط همزمان دو دختر نوجوان از ارتفاعات شهرستان ملکشاهی در استان ایلام در فضای مجازی و رسانه ای استان، موجی از تاثر و نگرانی را در بین کاربران و تمامی کسانکیه به هر طریقی این خبر به گوششان رسید ایجاد کرد.

به گزارش تابناک ایلام ،خبرکوتاه وناگهانی ، شاید درنگاه اول با مخابره دهها خبر متنوع از حوادث گرفته تا افتتاح و تصادف و...هیچ تفاوتی نداشته باشد و بتوان براحتی از کنار آن گذشت .اما تامل درچرایی و ریشه خبر منتشره و پرداختن به زوایای  تاریک وروشن آن و مهمتراز همه گمانه زنی های صورت گرفته مبنی بر عمدی بودن ویا احتمال یک خودکشی همزمان، به حادثه عمق بخشیده وکنکاش بیشتری را درخصوص این موضوع مهم می طلبد.

اصل خبر ساده است با این مضمون که " دو دختر نوجوان اهل شهرستان ملکشاهی استان ایلام بر اثر سقوط از کوه جان باختند"

برپایه گزارشهای منتشره ، عصر روز گذشته در یکی از تپه های شهرستان ملکشاهی از توابع استان ایلام دو دختر نوجوان ۱۵ ساله از ارتفاع کوه های شهرستان سقوط کردند.

بر اثر این حادثه یکی از دختران نوجوان در دم فوت و یکی دیگر به شدت زخمی و راهی بیمارستان می شود که بعد از چند ساعت این فرد نیز فوت می کند.هنوز علت و انگیزه این حادثه مشخص نیست و مراجع رسمی در حال بررسی و پیگیری موضوع هستند.

موضوع مهم وکلیدی موجود دراین خبر که بررسی بیشتری را می طلبد ،گمانه زنی برخی رسانه ها در خصوص خودکشی این دو دختر نوجوان است که در صورت صحت موضوع ،عمق فاجعه آسیب های اجتماعی ، خصوصا تداوم  "سریال خودکشی "دراستان ایلام را  به نمایش می گذارد.

دریک طرف ماجرا ،میلیاردها تومان از بودجه بیت المال بنام مقابله با آسیبهای اجتماعی خصوصا خودکشی واعتیاد و...در اختیار دستگاههای مختلف گذاشته می شود ،جالب اینجاست برخی از این دستگاهها حتی از کارشناس متخصص حوزه آسییب های اجتماعی بهره مند نیستند ،اما وقتی پای حساب وکتاب و گزارش روی کاغذ به میان می آید ،الی ماشاالله ،هزاران کار مختلف صورت گرفته و انسان احساس می کند که باید دراین حوزه باخیال راحت دستانش را زیر سرش گذاشته واصلا به آن هم  فکر نکند!

اما در دگر سوی ماجرا ،وقتی که به تنوع آسیب های اجتماعی دراستان ،خصوصا خود کشی و دامنه اعتیاد و فروش راحت مواد مخدر درمحلات مختلف استان نگاهی انداخته واخبار روزانه وقوع ناهنجاری های روز به رشد استان را رصد می کنیم ،آن موقع در می یابیم  که برخی ها فقط بدنبال حیف ومیل بودجه های تخصیص یافته در این حوزه هستند واصلا کسی به فکر راه حلی  عملی وعلمی درراستای ریشه کن کردن آسیب های اجتماعی خصوصا اعتیاد وخود کشی دراستان نیست و باید به حال وروز مردم آن گریست.

کسی نیست به این عزیزان متبحر در تنظیم گزارش تذکر بدهد ،که چرا با وجود دستگاههای مدعی و صرف هزاران میلیارد تومان بودجه مقابله با آسیب های اجتماعی ،کماکان آسیب های اجتماعی در استان روند رو به رشدی را طی نموده و هرروز بر میزان ناهنجاری های اجتماعی و تغییر خشونتها در استان افزوده می شود؟

جالتر اینکه هنوز دستگاه های مهم متولی آسیب های اجتماعی ،یعنی مدیرکل اجتماعی استانداری و بهزیستی ومعاونت های اجتماعی دستگاههایی نظیر دادگستری وناجا، برسر آمارهای منتشره در خصوص وقوع جرم ویا سایر بزه های مرتبط با حوزه آسیب های اجتماعی اختلاف نظر جدی دارند!

اگر واقعا گمانه زنی وقوع حادثه اخیر ،یعنی سقوط دو دختر 15 ساله به حقیقتی تحت عنوان "خودکشی" منتج شود ،بدلیل تغییر نوع خودکشی وکاهش سن آن به درون قشر نوجوان، درب سازمانهای متولی و دستگاههای فعال در حوزه آسیبهای اجتماعی را بایدگِل گرفت.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
خدایا .برس به داد پدر و مادرش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
درب خیلی جاها را باید گل گرفت
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
میترای عزیزم روحت شاد
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
میترای عزیزم روحت شاد
زهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
صدفم خیلی دوست دارم فراموشت نمیکنم قلبم رفیق روحت شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
میترا جان روحت شاد انشالله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار