رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از شش هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۴۸۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 30 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،نعمت‌الله حقیقی، با اشاره به مهمترین اقداماتی که در چهار ساله دولت یازدهم در استان کرمانشاه انجام شده، اظهار کرد: در این مدت 1151 فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری بیش از 151 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 28 هزار و 645 نفر در استان صادر شده است.

وی تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در این مدت را نیز 320 مورد اعلام کرد که سرمایه‌گذاری آنها 6610 میلیارد ریال و اشتغالزایی این واحدها 4292 نفر بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از فعالسازی 133 واحد راکد در استان هم در این چهار سال خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاری این واحدها 3860 میلیارد ریال و اشتغالزایی آنها 4134 نفر بوده است.

حقیقی با بیان اینکه در این مدت برای پروژه‌های عظیمی در استان پیگیری‌های لازم انجام شد، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین این پروژه ها پتروشیمی چهارم واقع در اسلام آبادغرب بود که جواز تاسیس آن در این مدت صادر شد.

به گفته این مسئول، سرمایه‌گذاری این پروژه 60 هزار میلیارد ریال است و ظرفیت تولید آن نیز 730 هزار تن پلی اتیلن و پلی پروپیلن در سال است.

وی معتقد است، این پروژه می‌تواند برای 2500 نفر ایحاد شغل کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به صدور جواز تاسیس برای واحد ذوب آهن سه میلیون تنی، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری این واحد نیز 13 هزار میلیارد ریال است و با راه‌اندازی آن برای 1220 نفر شغل ایجاد می‌شود.

حقیقی تاکید کرد: در این مدت افتتاح کارخانه خودروسازی را نیز با سرمایه 570 میلیارد ریالی و اشتغالزایی 200 نفر در فاز اول داشتیم.

وی افزود: امسال هم 120 طرح صنعتی مهم در استان به بهره‌برداری می‌رسد که سرمایه گذاری آنها 10 هزار میلیارد ریال است.

به گفته این مسئول، قوطی سازی زمزم، ایلیا ذرت، ذوب آهن بیستون، ذوب آهن شهدای صحنه و کاغذ بسته بندی بیستون تامین از مهمترین این طرح ها است.
  


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار