نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس درخواست وزیر اقتصاد هیئتی موضوع واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را بررسی می‌کند.
کد خبر: ۴۸۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 30 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه اظهار داشت:  قرار بر این بود که مجلس شورای اسلامی بخشی از تحقیق و تفحص‌ها از پرونده واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را در صحن علنی مطرح کند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع امروز در دستور کار بود گفت:  وزیر اقتصاد جدید(کرباسیان) از مجمع نمایندگان استان درخواست کرد که یک وقت به او بدهند تا یک هیئت و کمیته داوری تشکیل شود.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان یز با این تصمیم موافقت کردند و این وقت به دلیل قول حسن نیت کرباسیان قبل از گرفتن رأی اعتماد از مجلس به او داده شد عنوان کرد: اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در این چند روز منتظر خواهند ماند که ببیند نتیجه این هیأت داوری چه خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح تحقیق و‌تفحص اکنون نیزدر دستور کار نمایندگان مجلس و از دستور کار ما خارج نشده است بیان کرد: اکنون وزیر جدید اقتصاد خواسته یک کمیته داوری تشکیل دهد و اگر این داوری نظر مجمع ، کمیسیون انرژی و‌اقتصاد را تامین کند آن موقع دیگر نیاز به تحقیق و تفحص در امر پالایشگاه نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه ماه‌ها است که از سوی برخی از کارشناسان و نمایندگان مجلس مورد انتقاد قرار گرفته است گفت: مجلس نیز برای پایان دادن به ابهامها وارد عمل شده است.

وی افزود: موضوع واگذاری ناعادلانه این پالایشگاه پیش از این در کمیسیون انرژی مطرح شد و بحث تحقیق و تفحص در این رابطه به اتفاق آراء رأی آورد و به تصویب رسید و تعدادی از نمایندگان استان کرمانشاه و نیز رئیس سازمان خصوصی‌سازی  کشور مورد بررسی قرار گرفت.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با بررسی طرح مذکور و با اکثریت آراء به طرح تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری به بخش خصوصی رأی مثبت دادند‌ بیان کرد: مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در تاریخ 95/12/8 با ارسال نامه‌ای به مقام معظم رهبری خواستار توقف واگذاری پالایشگاه کرمانشاه شدند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار