معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: متأسفانه ۷۰ درصد بیکاران استان کرمانشاه فاقد هرگونه مهارت هستند.
کد خبر: ۴۸۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 30 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، مسعود دیباوند مسئول اداره نظارت بر تعاونی‌های استان کرمانشاه اظهار داشت: هم اکنون ۹۷ تعاونی کرمانشاه که دچار مشکل شده بودند به کارگروه مربوطه معرفی شدند و بیش از هشتاد درصد این تعاونی‌ها رفع مشکل شدند.

دیباوند بیان کرد: برای رفع مشکل تعاونی‌های راکد، کار گروهی در استان داریم که در آن کارگروه بانکها و دستگاه های اجرایی دعوت می‌شوند و مشکل این تعاونی ها مطرح می‌شود.

وی افزود: هر تعاونی مشکل خاصی دارد، اما اگر مشکل تعاونی جاده باشد به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که دبیر آن ستاد مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان است، ارجاع می‌شوند.

مسئول اداره نظارت بر تعاونی‌های استان کرمانشاه اضافه کرد: در حال رایزنی برای رفع مشکل دیگر تعاونی‌های راکد هستیم و به ستاد تسهیل معرفی کنیم.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در این جلسه آمار متقاضیان واجد شرایط استان کرمانشاه در طرح کارورزی را ۶۶۰۴ نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین آمار ثبت نامی با ۲۸۹۳ نفر متعلق به شهرستان کرمانشاه است، بعد از آن اسلام آباد غرب با ۹۵۲ نفر و گیلانغرب با ۶۳۵ نفر می‌باشد.

وی تعداد واحدهای پذیرنده در طرح کارورزی را ۶۰۹ واحد اعلام کرد و گفت: در این زمینه بیشترین آمار از آن شهرستانهای کرمانشاه، قصرشیرین و سرپل ذهاب است و کمترین آمار نیز مربوط به شهرستان پاوه می‌باشد.

مختار احمدی با بیان اینکه تلاش برای گرفتن سهم بیشتری در طرح کارورزی برای استان کرمانشاه انجام می‌شود، گفت: استان کرمانشاه پنج و نیم درصد سهم کشور که ۷۴۵۲ نفر است،را دارد.

وی مجموع تعداد ثبت نامی های استان کرمانشاه در طرح کارورزی را ۲۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود: متأسفانه ۷۰ درصد بیکاران استان کرمانشاه فاقد هرگونه مهارت هستند.

احمدی اظهار داشت: قرار نیست مشکل همه فارغ التحصیلان بیکار استان کرمانشاه با طرح کارورزی حل شود.

وی با اشاره به وجود ۱۸ مؤسسه کاریابی غیردولتی در کرمانشاه گفت: سال گذشته طرح کارورزی در چهار استان اجرا شد و هشتاد درصد افراد این طرح جذب شدند اما وزارتخانه جذب هفتاد درصد را مورد تأکید قرار داده است.

احمدی اظهار داشت: استان کرمانشاه و تهران بیشترین تعداد واحدهای پذیرنده را در طرح داشتند اما باز هم کفایت نمی‌کند. 

وی افزود: سالانه یکی دو مؤسسه کاریابی در استان کرمانشاه اعلام ورشکستگی میکند و به دلیل کاهش عرضه و تقاضای نیروی کار است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار