کد خبر: ۴۸۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 30 August 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛ چهار میلیارد و 504 میلیون ریال از کمک های ارائه شده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان تفت در سه ماهه نخست سال 96 در قالب کمک معیشت بوده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان تفت با تشریح عملکرد این نهاد در بخش های فرهنگی، حمایت، بهداشت و درمان در سه ماهه نخست سال 96 پرداخت.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، محمد حسن وراثی، مدیر کمیته امداد شهرستان تفت با بیان اینکه حدود چهار هزار مددجو در قالب دو هزار و 680 خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: چهار میلیارد و 837 میلیون ریال کمک بلاعوض در بخش های مختلف خدماتی از جمله کمک معیشت، بهداشت و درمان، بیمه اجتماعی، مسکن و فرهنگی در بهار 96 به جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 422 خانوار تحت حمایت دارای سرپرست زن هستند، افزود: چهار میلیارد و 504 میلیون ریال از کمک های ارائه شده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان تفت در سه ماهه نخست سال 96 در قالب کمک معیشت بوده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان تفت با بیان اینکه توانمند سازی مددجویان تحت حمایت از جمله رویکردهای مهم این نهاد است، گفت: بیش از دو هزار خانوار تحت حمایت طرح های خودکفایی قرار دارند و در سه ماهه نخست سال جاری 28مورد وام اشتغال در زمینه های مختلف شغلی با اختصاص چهار میلیارد میلیون ریال از محل منابع بانکی و امدادی به مددجویان و متقاضیان پرداخت شده است.

وی در ادامه با تشریح عملکرد این نهاد در بخش بهداشت و درمان بیان کرد: 142 میلیون ریال در زمینه بهداشت و درمان جامعه هدف تحت حمایت (175بیمه شده) در بهار 96 هزینه شده است.

وراثی با بیان اینکه در حال حاضر 175خانوار تحت حمایت این نهاد مشمول بیمه های اجتماعی هستند، افزود: 657 میلیون ریال به حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانور و مجریان طرح های خودکفایی در سه ماهه ابتدای سال 96 اختصاص پیدا کرد.

وی در خصوص عملکرد این نهاد برای تامین امنیت تغذیه مددجویان گفت: کمیته امداد در جهت کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از شش سال 281 میلیون ریال به 390 خانوار مشمول این طرح در سه ماهه نخست سال جاری کمک کرد.

مدیر کمیته امداد شهرستان تفت با اشاره به عملکرد این نهاد در بخش فرهنگی بیان کرد: ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت در قالب پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و شهریه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و برگزاری اردوهای زیارتی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد و ۶۷۶ میلیون ریال در سه ماهه ابتدای امسال در بخش فرهنگی هزینه شد، افزود: 50 دانشجو و 228 دانش آموز از حمایت های بخش فرهنگی این نهاد استفاده می کنند، در همین مدت 588 مددجوی تحت حمایت از خدمات مشاوره ای و برنامه های آموزش خانواده و اردوهای زیارتی، آموزشی کمیته امداد شهرستان تفت بهره مند شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار