مطالعات محققان دانشگاه بریگهام یانگ (BYU) نشان می‌دهد کاکائو حاوی ترکیباتی است که سلول‌های خاصی را به سلول های تولیدکننده انسولین تبدیل می‌کند.
کد خبر: ۴۸۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 30 August 2017
به گزارش تابناک : در لوزالمعده ناحیه‌ای به نام جزایر لانگرهانس وجود دارد. سلول‌های بتا در این ناحیه قرار دارند. این سلول‌ها مسئول ترشح انسولین هستند. انسولین هورمونی است که قند بدن را تنظیم می‌کند. سلول‌های بتا انسولین را مستقیما وارد جریان خون می‌کنند. سلول‌های بتا همچنین هورمونی به نام آمیلین ترشح می‌کنند که میزان کلوگز واردشده به جریان خون را تنظیم می‌کند. در دیابت نوع 2، عملکرد سلول‌های بتا مختل می‌شود.

 مطالعات محققان BYU نشان می‌دهد کاکائو حاوی ترکیبی به نام مونومرهای اپیکتکن است که توانایی سلول‌های بتا در ترشح انسولین را افزایش می‌دهند.

 مطالعات حیوانی نشان می‌دهد استفاده از کاکائو در موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند، نه تنها به تنظیم قند خون کمک می‌کرد؛ بلکه میزان چاقی را نیز کاهش داد. مطالعات نشان می‌دهد ترکیبات کاکائو روی میتوکندری (موتورخانه سلول) اثر می‌گذارد. میتوکندری ساختاری درون سلول است که اکسیژن و مواد غذایی را به مولکول‌های کوچکی برای حمل انرژی به نام ATP تبدیل می‌کند. مونومرهای اپیکتکن میتوکندری موجود در سلول های بتا را تقویت می‌کنند، از این طریق ATP بیشتری تولید می‌شود و انسولین بیشتری ترشح می‌شود.دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین بوجود می ‏آید.




منبع:بهداشت نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار