نماز عید قربان به امامت ائمه جماعت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبركه استان البرز اقامه می‌شود.
کد خبر: ۴۸۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 30 August 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز ضمن تبريك به مناسبت عيد قربان اظهار كرد: روز دهم ذيحجه، روز عيد قربان و از بزرگ‌ترين اعياد اسلامى است كه اعمال و دعاهاى خاصى دارد؛ يكى از نمازها، نمازعيد قربان‏ است كه همچون نماز عيد فطر دو ركعت است.
 وی با اشاره بر اینکه یکی از جنبه‌های برگزاری نماز عید قربان اجتماع باشکوه مسلمانان است که این امر تاکید اسلام بر کارهای جمعی را نشان می‌دهد، گفت: همزمان با عيد سعيد قربان نماز عيد صبح روز جمعه، ۱۰شهریور در بقاع متبرکه سراسر استان البرز اقامه می‌شود.
 اين مسئول تاکید کرد: عید فطر و قربان دو عید رسمی دین مبین اسلام هستند و نماز مخصوص به آن وارد شده است وهمان طور که عید فطر را پس از یک ماه روزه داری و اطاعت از فرامین الهی در ماه مبارک رمضان و به شکرانه توفیق بندگی که خدا به ما داده است جشن می‌گیریم، در عید قربان هم پس از دهه اول ذی الحجه و مراسم عبادی  حج به شکر خدا می‌پردازیم.
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در پایان به آیین‌های عید قربان اشاره کرد و گفت: ذبح و توزیع گوشت قربانی، دید و بازدیدها، پوشیدن لباس‌های نو برای کودکان از مهم‌ترین این آیین‌ها است.





منبع : ایکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار